Tänään tuli isänpäivän kunniaksi poitsun kanssa vähän tarkemmin tutkittua JEepulaa ja ensteeks hää ei halunnut herätä horroksesta.. pyöritti kyllä, mutta akussa ilmeisesti liian vähän täkyä.
Katsoin samalla jakajaan ja pyörijä oli sulanut irti ja se oli liimattu takasin..* mukana tulleesta osakasasta löytyi hyvä b-osa ja se laitettiin paikoilleen ja jakajan kantta vähän putsaten..
Ei vieläkään mitään..
Vaihdettiin vähän tuorempaan akkuun ja sitten Renix tärähti käyntii,* aluksi pyöri hyvin verkkaista joutokäyntiä (satoja kierroksia) kaasulla sitten hetken aikaa kierroksia ja sitten "taasantui".*
Laturi ei lataa (se olikin jo tiedossa).
Pientä ajelua pihassa ja yritin käyttää lämpöseksi. Lämmöt nousi vaan 1/4 mittaria (vissiin liian vähän?)
Arbin kompura käy useasti eli vuotaa jostain. Ajelin auton navettaan ja rupesin laturia purkamaan.
https://youtu.be/qyPmBA8VnPM?si=p6CwC-k56q1fVwVC
Laturia pöydälle ottaessa katselin, että egr letku oli ainakin irti.
Myös lambda anturi on jatkettu jollain abikoilla.
Moottorin tukikumit melko karseen näköset.
Ilmansuodatin kotelo aivan täynnä kuraa..
Laturin purin.. siellä oli toinen hiili jumissa,* muuten laturi näytti melko tuoreelta.
Putsailin ja takasin kiinni, muttei se siitä herännyt. Mittaristo ja yleismittari näyttää 12v.
Onkoha tuollasessa muuta tutkittavaa sen osalta vai uutta vaan..
Todo listaa:
-Lataus
-sytytysosat (käynti muutenkin kylmäkäynnistys, päästöt)
-lambda
-moottorin kumityynyt.
-etuvaakajan runkokumit väljät
-kaikkien jarrujen tsekkaus
-ölppien vaihto
-valot
-Etuakseli enempi kuskin puolella (panhardi).
-Pakoputken tekoa. Joku väliaikanen viritelmä.
Olisko tuossa katsastus kuntoon saatto lista jo....
Lisäksi vielä vinssin purku ja rasvaus (toiminta?)
Akku/Akut* tarkoitus siirtää konttiin
Puskurit siistimmäksi jossain vaiheessa.
Tämä siis 89 mallia otteen mukaan ja ensirekisteröinti suomeen 92.
Otteessa lukee käytettävä lyijytöntä ja autossa komeilee catalyst tarra. On ilmeisesti siis vähäpäästöinen.