Välihommana meinasin kunnostaa jarrupääsylinterin. No homma alkoi sillä, että se ei meinannu irrota.
Seuraava rasti olikin pääsylinterin männät. Ensimmäinen tuli ulos ilmanpaineella. Toinen ei liikahtanut mihinkään.
Huoltokirjassa hyvät selitykset miten tällainen kaksipiiri-sylinteri toimii, mutta ei sanaakaan miten se puretaan. Neuvoa antavan jälkeen välähti, että reikä hanuriin niin pääsee tuurnalla lyömään männän ulos. Toimi hyvin. Sitten vaan kierteet reikään ja huoltotulppa paikoilleen.
Tällainen kaksipiiri-sylinteri on loppujen lopuksi aika monimutkainen systeemi. Venttiiliä ja vieteriä riittää.
SJ410:n sylinteriin olisi löytynyt korjaus-sarja erään toimittajan hyllystä. Onneksi varmistin sopivuuden. Korjaus-sarja olisi ollut 22mm sylinterille ja tämä rumpujarrullinen 410 on 19mm sylinterillä. Ostin jo motonetistä
jarrusylinterihoonin 19-63mm. No tämähän ei mahtunut ollenkaan tuohon 19mm reikään. Kotitekoisella hiomapaperihoonilla sylinteri tuli jonkinlaiseen kuntoon. Mäntien purku ja tiivisteiden putsaus tuotti päätöksen, että näillä kasaan ja kaasua.