Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet
Sehän se. Täytyisi pistää laskuriin tuo takapään nelilinkki. Sieltä voisi olla helpoin korjata. Eteen voi olla nelilinkin sovittaminen vaikeaa ja tuolla jakarikeulallahan pitäisi vedon olla niin että vetää korin kiinnitystä alaspäin vedolla eli keulaa kasaan.
|
Minulla XJ:ssä aikanaan keula oli jakareilla, ja kevensi nousuissa todella herkästi keulaa. Ei sattuisi olemaan kuvaa miten etupää on tuossa nyt toteutettuna, kai sinne jotenkin saisi vaikka yhden ylätukivarren ja kaksi alas + panhardi? Katukilvissähän tämä ei ole, niin se ei tuota ongelmaa. Kolmiomalliin voi olla ZJ:ssä melko ahdasta tehdä eteen, kun tulisi niin jumalattoman korkea.
Lainaus:
Ei varmaan auta takapään toimintaa nuo lyhyet varretkaan. Kolmio nelilinkki eteen ja taa olisi paras, mutta keulassa voi olla sille ahdasta.
|
Juu eihän nuo lyhyet varret optimaaliset ole, ja varsinkin portaaliakseleilla ongelmaa varmasti tulee. Laskurillahan nuo olisi kohtalaisen helppo ihmetellä, ja ylävarsille vaikka kolme eri korkeuspaikkaa niin saa hienosäädettyä jos tarpeen.
Muutin ja muutoskatsastin omassa ZJ:ssä alkuperäisen nelilinkki + panhard- systeemin nelilinkiksi niin että ylävarret on kolmiona. Laskurilla parhaani mukaan mallinsin ja sitten toteus, ja takapää toimii huomattavasti paremmin kuin alunperin. Minulla toki aika miedot muutokset, ~3" korotusta ja 33" alla (tehty kuitenkin 35" renkaat mielessä).