Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 16.06.2024, 09:40
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NorthRider Näytä viesti
Minkälaista matskua pitäs laittaa pusliin holkeiksi ko alkuperäset oli niin ruostunu pultteihin kiinni että piti katkoa.
Vettä kestävää vaseliina kun ujutat pultin ja holkin pintoihin, niin lähtee irti kyllä vielä 10-20v päästä. Joskus olen sorvaillut holkkeja ruostumattomasta, mutta mustasta raudasta kestää nekin, kunhan laitat rasvaa.

Tuohon akseliputkken vääntymiseen hitsatessa... valitettavasti Suzukin (ja muidenkin) putki vääntyy yllättävän helposti jäähtyessään, vaikka miten yritääisi lyhyillä saumoilla ja välijäähdytyksillä sitä estää.
Jos akseliputkin on sinulla vielä irtonaisena, laita suorat neliöputken/kulmaraudat tms. viivaimet päätylaippoihin kiinni ja mittaa, paljonko on viivaimien väli esim 50cm akselin yläpuolella ja alapuolella. Nyt on kaikki uudet hitsaukset akselin alapuolella, niin viivaimien väli on akselin yläpolella pidempi kuin alapuolella. Hitsaamalla vastaavat saumat (tai vähän enemmän) putken vastapuolelle korjaa tilannetta aika lähelle hyvää. Saumat voi hioa jäähtymisen jälkeen pois rumentamasta akselia.

Pientä akseliputken taipumaa ei käytössä edes huomaa ja se ei vaikuta muuhun kuin pyörän kulmiin ja pyöränlaakereiden lyhyempään elinikään. Reilu taipuma alkaa kuluttamaan myös vetoakselin spooreja ja poskirattaita
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten