Viestiketju: BJ40 turvakaaret
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.06.2024, 06:30
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Ja on siellä erilaiset putkikoot, alalappujen koko ja kiinnityspulttien koko. Trafin vaatimus putkelle on erilainen kuin akk kelpoiset. Kyllä tätä on kysytty moneen kertaan eri konttoreilta, asetuksen mukaan ei kelpaa akk kaaret, se on eri asia, että joillakin konttoreilla saattavat maalaisjärjen nimissä hyväksyä.

Lainlaadinnan yhteydessä jäänyt yhteydenpito vajaaksi lajiliiton kanssa. Aika outoa, että Akk eli Fia kaaret ei kelpaa trafille. Mutta suomalainen virkamies tietää paremmin mikä on turvallista, fia ei ymmärrä autourheilun vaarallisuutta ja on siksi määritellyt kaarisäädökset erilailla��

Tässä vielä linkki J-liite selkokielellä: https://www.autourheilu.fi/site/asse...lla_9_2_18.pdf

Tästä löytyy kohdasta 3.6 Traficomin ohjeet kaarille: https://www.traficom.fi/sites/defaul...n%20294495.pdf

Ja tästä tieliikenteen säädösinfosta s.53 alkaen esityksiä muutoksista ylläolevaan säädöskokoelmaan. Tässä korjataan, tai ollaan korjaavinaan niitä epäkohtia joita edellisen valmistelussa on tehty " väärin ", esim. turvakaaret, käyttövoiman vaihdokset bensa-diesel ( nythän ei saa vaihtaa dieselmoottoria bensamoottoriin eikä päinvastoin ). Toivottavasti jollakin aikataululla saavat nämä muutettua.


Viimeksi muokannut lepoantti : 14.06.2024 10:21
Vastaa lainaten