Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.05.2024, 10:13
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Kiitos Laalaa erittäin selventävästä vastauksesta tämä minun puuhastelu ko tahtoo olla tämmöstä pään raapimista ja ihmettelyä niin kaikki apu otetaan vastaan.

Tuota mittarihommaa häätyy tutkia kuhan kerkeeää että mikä mahtaa vaivata.

Tuo hiominen ei jostain syystä käyny mielessä, mutta muistetaan ens kerralla, hyvä neuvo Jenkeissä näkyvä paljon leikkaavan laakeria isomman reiän jarrukilpeen että ei tartte aina jarruja purkaa ko vetarit irrottaa, onko siinä mittään miksi ei vois sitä tehä?

Nuo laakerit oli Koyo merkkiset ja sisäkooli oli tuon 22mm, samanlaiset oli vanhatki. Häätyy koittaa saaha se holkki tarpeeksi kuumaksi että menis kivuttomasti paikalleen..

Akseleiden alkuperästä ei mulla ole muuta tietoa kuin että kierrejousialustasessa autossa ollut alla mihin on hitsattu akseliputkiin vahviketta. Ja on ne ainaki käyttöä nähny mitä ulkoasusta voi päätellä

Häätyy alkaa perehtyyn tuohon kompura ja lukkoasiaan kuhan saan takaperään murikan vaihettua, mutta tuo autto jo kovasti etteenpäin. Kompura on Arb, ajattelin että köyhällä ei ole vara ostaa halpaa niin ostin tuommosen vähän kalliimman jos vaikka säästyis murheilta sen kanssa.

Jousitus pitäs uusia kokonaan. Iskarit on aikalailla kuoleentuneet ja lehet aika väsyneet. Samoten puslat on tullu tiensä päähän ja on kyllä vaihtokunnossa. Ajettavuus on sanotaanko heikohko ja joustot on käytännössä nolla Mikä tähän olis järkevin ratkasu?? Tonnin pintaan sais ainaki 4x4 Partsilta valmiita korotussarjoja missä olis kaikki valmiina, mutta tekkeekös niillä mittään?? Ajattelin pittää ainakin toistaseksi lehet akseleiden alla, niin ei tartte akseleihin alkaa tinaamaan uusia kiinnikkeitä. Jos laittais 2"-3" korottavat lehet niin nousee varmaan ihan passelisti??

Jossakin vaiheessa ostoslistalle päätyy kyllä jakolaatikkoon tiuhemmat välitykset. Perävälityksiä mietin kans ko tarkotus olis saaha auto ryömiin mahollisimman hiljaa mettässä, eikä kakkonen ja happea menetelmällä Mutta saako tuota ennään kulkeen maantienoppeutta jos perävälityksetki vaihtaa?? Moottoritie noppeuksiin ei ole tarvetta, mutta jos ees sen 70-80 saa mittarriin ilman punarajalla oloa niin olis kiva sen olen toennu että tuon auton kanssa ei kiirehitä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20240522_081133_979.jpg‎
Views:	661
Size:	217,8 Kt
ID:	107072  
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...

Viimeksi muokannut NorthRider : 22.05.2024 10:16
Vastaa lainaten