Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 13.11.2023, 09:58
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Etummainen kardaani piti irroittaa jo automaattia huollettaessa, joten nyt vain takimmainen ekana irti.
Sitten johdot, ja vaihdevivulle menevä tanko irti. Irroitin myös sen nopeusanturin kokonaan, ettei vaan pääse särkymään.
Sitten tukirauta irti joka kannattelee laatikkoa (tunkki ja pukit alle).

Sitten mutterit auki ja kaikki lähti näppärästi, paitsi se ylin

Siellä se.. ei vaan mikään avain mahdu, joten peilin kautta sitä voi nyt ihmetellä.


Kiintoavain ei mene kunnolla paikalleen ja jää vinoon, kun ottaa laatikkoon kiinni.
Ei sovi kyllä vääntämäänkään. 1/2 hylsy niveljatkolla ei sovi. 3/8" niveljatko hylsy menee paikalleen, mutta ei sovi vääntämään.
Tämä mutteri oli tietysti tiukassa!!
Yritin ja kokeilin, mutta ei niin ei...

Sitten muistin ostaneeni tuollaisen sarjan "laturiavaimia" vai mitä ne nyt olikaan
14mm sopi tuohon 9/16" mutteriin täydellisesti!! Taas kerran hankinta, jolla ei tehnyt mitään maksoi itsensä takaisin





Vielä oli ongelma, että ei tuolla saanut voimaa vääntämiseen, mutta sorkkaraudalla sain avitettua ja mutteri avautui kauhean paukahduksen kera, ehjänä kuitenkin.

Loppu olikin helppoa kun laatikko suorastaan tipahti paikaltaan.

Letkut oli pihalla jäässä, joten ne pitää sulatella ja tehdä kunnon liuotinpesu ennen avaamista.
Harmi kun ei ole pesutiloja sisällä, vaan joutuu tuonne pakkaseen..





__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten