Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 10.11.2023, 21:01
PikkuViljami PikkuViljami ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.11.23
Sijainti: Salo
Viestit: 9
Perusasetus

Mitsu L200 outo turbo vaiva


Terve. Paljon on nettiä selattu ja autoa tutkittu mutta vastaavaa ei ole tullut vastaan(englanti ei oikein taivu)
Eli autona on otsikon mukainen 2003 mallinen mitsu.
Ongelmana on ahdot, ei niinkään yliahto mistä löytyy paljon juttua. Vaan sellainen että kylmällä koneella ahtaa hyvin, mutta koneen lämmittyä ei enää ahda, vikakoodit 12,52 eli ahtopaineanturi ja vgt ohjaus. Ahtopaineanturi vaihdettu, vgt solenoidi(ruskea) vaihdettu ja letkut uusittu. Autossa on ahtopainemittati jonka mukaan kylmällä koneella ahtaa noin 1 bar maksimit, koneen lämmittyä saattaa kivuta 0.3 ja hetken päästä syttyy moottorin valo. Myös lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnin laskiessa syttyy tuo moottorin vikavalo. Ei nyt vaan mene mitenkään jakeluun että mikä tuota ohjaa kun kylmänä toimii mutta lämpimänä ei. Tuon vgt solenlidin vieressä on se toinen(musta) vaikuttaako tämäkin ahtimeen vai kaasuläppään? Alipainetta järjestelmässä on, letkun irrottaessa kuuluu puhahdus kun alipaine katoaa, ei vain tule lämpimänä turbolle asti. Vgt liikkuu, myös letkua imemällä olen saanut sen hieman liikahtamaan. Onko kenelläkään mitään käsitystä mikä kaikki tuota ahtoa ohjaa? Mistään ei tunny löytyvän mitään kirjallisuutta.

Vastaa lainaten