Näytä yksittäinen viesti
  #341  
Vanha 27.10.2023, 07:45
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Projektina vaihdelaatikko + jakis..

Läjä osia ja öljyä.. voi että kun on halpaa taas



Tuli paja siivottua ja etenkin tuo monttu oli aivan kauhea.. nyt sinne on melkein mukava mennä.



Laatikon säätöä (42RE) tuli jo käytyä läpi täällä: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=11&t=8255

Huomasin heti, että säätöruuvi ei olekkaan torksi, vaan tuollainen nelikulmainen


No ei sinne mikään hylsy käynyt.. ei 6 tai 12 kulmainen..
Lähiliikkeistä ei mitään sopivaa löytynyt tai jos olisi ollut, niin 1/2 vääntimelle.
Tuo työkalu kun on 3/8" ja muunnoskappale ei sovi väliin.
Lopulta keksin sitten että minulla on alumiinisia muttereita ja 7,5mm neliöviila, jolla syntyi äkkiä sopiva mutteri. Nyt sitten voi väännellä normaalilla 17mm hylsyllä.



Näillä työkaluilla sain sen etupannan säädettyä.
19mm lenkki, viilattu mutteri, Jamantin erikoistyökalu, momenttiavain ja 8mm kiinto.



Eli Avataan 19mm lukkomutteri ja kiristerään ruuvia 72 lbs (8,1Nm)? Säätötuökalulla 8.1/1.5=5,4Nm
Sitten löysätään ruuvia 2 ja 1/2 kierrosta.
Tämän jälkeen kiristetään lukkomutteri.

Sitten öljyt pois laatikosta ja eipä sieltä mitään suurempaa metallimoskaa onneksi paljastunut.





Jätin öljyt valumaan, niin on hieman mukavampi sitten työskennellä.
Varmaan menee ensi viikolle, että kerkeää jatkaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten