Eikös vetotavan muutos pitäny mennä helpommaks mitä ennen viimesintä muutosta? Kun oman etuvedosta nelikoksi muutoksen sain kilpien väliin 2016, niin siinäkään ei mitään kummallista ollut. Katsastuksessa tekninen tarkastelu alle puolen tunnin, paperisotaa sitten pari tuntia päälle... Oli tosin "mallisarjan sisäinen muutos", eli selvisi ilman muutoslupia tragicomilta, jotka olisi vaadittu ennen aiempaa lakimuutosta...
Ehti määräykset muuttua muutamaankin kertaan tuon projektin aikana, ideasta kilpiin kun ehti ottaa 20 vuotta, ekan osan työstöstä 19 vuotta... Alkujaan lähdin rakentamaan sen enempää kyselemättä, jossakin vaiheessa kysäisin AKE:sta notta mitenkä elettäis, niin tuolloin jo liputettiin oikeammanväristä lippua mutta lupavaatimuksen kanssa, mutta silti pidettiin jo mahdollisena. Niihin aikoihin sai vielä soittamalla, ja sähköpostillakin, asiantuntevaa palvelua, sittemmin sai lähinnä palvelua ilman asiantuntemusta ja nykyään ei saa enää edes yhteyttä...
Se että selvisi rakenneltu laite olevan samaa mallisarjaa tehdas -nelikon kanssa, helpotti suunnattomasti. Todisteluksi tuolloin riitti ihan netistä löytyneet dokumentit, ja omakohtainen selvitys mitä on muutettu, miten, ja mistä osat on peräisin. Ehkä konttorissakin oltiin oikeammalla asenteella liikkeellä, katsuri oli hyvinkin halukas etsimään pykälät millä homma hoituu, eikä niitä millä saadaan kiellettyä...
Saanee mainita, että Plus-katsastus oli kyseessä. A-katsastuksesta on kyllä hyvin vastaavia kokemuksia mitä tässä aiemmin on mainittu...
|