Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 25.08.2023, 06:43
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Perusasetus

Minä oon ollu ainoastaan tekemisissä v.a.g konsernin tdi koneitten kanssa eli, siellä on käytetty sähköohjattuu/sähkö-alipaine ohjattuu vnt:tä yleensä HP ahtimena. Ja monesti nähny LP ahtimen ilman hukkista. Ja MAP ohjaus eli, imusarjasta. Yks hyvä HP ahdin 1.9 koneessa ollu BW K16 titaani siivellä. Ja se on ollu perus portti pesällä tai, laitettu ulkonen hukkis. Se helppous niissä vehkeissä on että, niitä kierrätetään yli 6 000rpm. Tätä miettiny myös 12ht:n HP ahtimeks, tämänhetkisellä pumpulla (joka on myös myynissä) mutta, saatan vaihtaa miedomman pumpun, jolloin ei toista ahdinta tarvitse enää. https://www.turbodiesel.fi/forum/ tuolta kun käy lukasemassa niin, siellä on puitu aikapaljon erillaisia paketteja, erillaisiin koneisiin. Mutta yleensä juuri HP ahtimen valinta on vaikein kun, samaan aikaan sen pitäisi olla herkästi syttyvä mutta, samalla pitäisi olla hyvä Pr kompurasiivellä ja pitäisi olla ylimääräistä painetta kestävä eli, ettei sula yli 3bar:in imusarja paineessa. Mutta onneksi nykyisin monesta sarjatuotanto kompurasta on kartat näkyvillä netissä. Mutta jos on tilaa, aikaa ja rahaa, voi järjestelmän toteuttaa läppäohjauksella, niikuin monessa valmis sarjassa on. Tällöin LP ja HP ahdin tekee "työnsä yksin". Ts: Lp ei työnä painetta Hp:n kompuran läpi vaan, suoraan imusarjaan kun, Hp tippuu kartalta. Voin uskoa että, tälläisen paketin mitoitus on todella haasteellista.
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556

Viimeksi muokannut opelman : 25.08.2023 07:00
Vastaa lainaten