Viestiketju: Tuplakuminivel
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.05.2023, 19:08
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Villikortti ehdotus. Jätä laatikoitten laipoista mutterit pois. Laipat liukumaan laatikoiden akseleiden spooreilla. Sitten vaan kahden laipan läliin sopiva vahva "rätti". Voi olla, että liukuja pitää herkistellä ja säveltää rasvanipat miihin sun muita yksityiskohtia. Tämä vaan tuli mieleen jos välimatka pitää saada minimiin.
Ihan näin radikaaliin ratkaisuun en ehkä uskalla ryhtyä, vaikka saattaisi käytännössä jopa ainakin toisessa päässä toimiakin. Toinen puoli on Roverin LT230 sisäänmeno erillisellä laipalla ja siitä tarvii mielestäni olla kiinnitysruuvi kokoajan kiinni.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimJus Näytä viesti
esim:

motonet 17-4937 kask näitä ja pikku pätkä akselia väliin

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=242621
Tähän ideaan olen jo irroittanut -98 Passatin vetarin sisäpäitä pari kappaletta, mutta niitä kun mallailin peräkkäin, alkoi pituutta olemaan jo normi kardaanin ristikoiden ja vähän lyhennetyn liu'un verran.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Eikö Grand Vitarassa ole takakardaanissa ristikon sijasta murrosnivel? Ainakin siinä XL7 mikä minulla oli aikanaan, oli sellainen.

Se tarvitsee tietysti liukuosan, sehä siinä oli erikseen. Tulossa Timjusin ehdottamassa vetarin sisänivelessä on liukuominaisuus valmiina, ei tarvitse minun mielestäni muuta kuin akselinpätkän, joka käy keskiöön ja siihen laippa päähän.
Jinyssä on myös tuollainen "cv" nivel takakardaanissa ja siinä samassa liuku. Käytännössä niistäkin tulee aika pitkä paketti ja just toi akseli/laippa pari menee mielestäni vaikeaksi.

Tuollaisen löysin kiinasta, ei mene vielä tilaukseen, kun ei mitään hajua "liukuuko" ja mitä kestäisi.

https://xiangyang-yuqing.en.made-in-...-Industry.html
Vastaa lainaten