Viestiketju: Uusi Jimny (gen4/GJ)
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.05.2023, 09:51
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ristretto Näytä viesti
Arvelin että oikea eturengas ei ole tasapainossa. Mutta suu loksahti kyllä auki kun kuulin että heittoa oli 800 grammaa!!! BestDrive sai isoilla painoilla ja rengasta pyörittelemällä tasapainoon.
Viime vuonna omiin uusiin vanteisiin (uusilla 215/80R15 renkailla) laitettiin painoja 30, 70, 140 ja 150 grammaa per vanne. Noiden kahden suurimman painomäärän tuottamien tasapainoitusten kanssa askartelivat pidempään. En ollut juttusilla asentaneen kanssa, mutta siinä odotellessa toinen kertoili renkaissa olevista pystyheitoista ja tasapainotuksen olevan nykyisin helpompaa matalaprofiilisemmilla renkailla. Tulkitsin nuo puheet vähän odotellessa heitetyksi small talkiksi.

Sitä vähän ihmettelin jälkikäteen, että kun niissä renkaissa ja vanteissa sattui olemaan molemmissa sellaiset pyöreät tarrat arvatenkin kertomassa miltä kohtaa on kevyempi / painavampi rengas / vanne, niin niitä ei oltu laitettu kohdakkain (se renkaan pyörittely?) tai edes samalla tavalla keskenään toisin kuin autossa uutena alla olleissa tehtaan jäljiltä. No kaipa tiesivät mitä tekivät, koska ainakin ovat olleet hyvin tasapainossa ja ainakaan Jimnyn ratin kautta herkkiin sormenpäihini kertomia muita viestejä en ole havainnut.

Olen jo pitkään vältellyt rengasliikkeissä asioimista sesonkiaikoina, kun on karuja kokemuksia löysälle jätetyistä pyöränmuttereista (jopa kahdesti ja eri liikkeissä, toisella kerralla lähisukulaisella). Itse asiassa tuon jälkeen renkaanvaihdot alle olen tehnyt itse.

Viimeksi muokannut nemola : 18.05.2023 09:55
Vastaa lainaten