Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 22.01.2023, 12:17
Jusufix Jusufix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.08.11
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jusufix Näytä viesti
Taas on uusi turbo pellin alla, jo kolmas vuoden sisään. Melkeen pääsin kotiin asti kun alko ongelmat (n. 10km), kotimäessä alkoi taas kierrokset junnaamaan parin tonnin kieppeillä eikä reagoi kaasuun, n. 30 km/h tultiin kotio. Pakoputken alkupään pönttö (dpf?) vaikutti melko kuumalta ja pellin alta kuului porinaa niinkuin peruja keitellessä, lämmöt näytti kuitenkin normaalilta ajaessa. Alkaa vähän ihmetyttää mikä tuon aiheuttaa, pari edellistä turboa piti sireenimäistä ääntä ennenku hajos, ensimmäinen hajos ihan varoittamatta. Alkaa vähän jo usko Hiluxiin horjua kun merkkiliikekkään ei keksi mikä sitä vaivaa, vaihtelevat vaan turboja takuuseen...
Täytyypäs jatkaa tätä aihetta kun taas alkoi samat ongelmat. Viime korjauksen jälkeen pari kuukautta toimikin ihan hyvin. Merkkiliike päätteli että vika johtui moottoriin asennetusta viritysohjelmasta ja ajoi koneelle vakio-ohjelman, laiskempi se on nyt ollutkin mutta toimi hetken aikaa normaalisti. Liekkö pakkasten ansiota mutta nyt kun lauhtui niin vika palasi, jää taas junnaamaan pariin tuhanteen kierrokseen eikä reagoi kaasun painamiseen. Kun kaasun päästää pois niin hetkeksi taas saattaa palata normaaliksi. Vaihteisto kans pelaa vähän oudosti, välillä tuntuu lähtevän isommalla pykälällä liikenteeseen, välillä ei tunnu vaihtavan isommalle kun pitäisi ja välillä vaihtaa myöhässä nykäisten. Voiko joku anturi antaa väärää tietoa laatikolle että tekee tolleen, ja mikä niistä tekis tuommosta? Testerillä kun katottiin arvoja niin kaasupoljinkin antoi välillä erikoisia lukuja vaikka painoi kaasua lisää niin rosentit laski, poljinkin on kertaalleen vaihdettu ja rajoitin irti ettei siitä pitäis johtua. Alkaa pikkuhiljaa potuttaa tuo tilanne...
Vastaa lainaten