Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 19.01.2023, 10:33
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 534
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Merkkiliikkeen huoltoon soittelin ja kysyin mut ei oikeen vakuuttanut ja tunti hinta aikareipas,rupes ehdottelemaan et varmaan pitää hetivaihtaa sitä ja tätä osaa.

No kohta vuoden ollut rikki ni ei oo merkitystä enään onko toisenkin vuoden.
Ei se koodien luku siellä nyt mahdottomia maksa. Kaikilla skannereilla ei pääse toyotan järjestelmiin luotettavasti ja se olisi tosiaan oltava sen mallin mukainen tieto vielä.
Ei sitä sinne korjaukseen tarvitse jättää, vain koodi selitteineen ulos.

EDIT: omassa GM-kötöstyksessä syksyllä piti taistella kanssa vian kanssa, kun välillä pelasi, välillä ei. Vikakoodi antoi syttymoduulin vian mutta kolmella vai neljällä eri moduulilla testattiin, ihan sama oire.
Piuhat oli moduulilla ja puolalla sekä siinä lähistöllä ihan ok. Toisella eculla ihan ok.
No jostain, en nyt enää muista mistä, löytyi GM:n ohjeistusta eli tuo syttymoduulikoodi voi tulla myös MAP-anturista, kun moduulista tulee kierrostieto ja mapista ei tulisikaan alipainetietoa eli ristiriita ja siinä systeemissä logiikka on rakennettu niin, että silloin vika on todennäköisesti syttymoduulissa, tai siis koodi viittaa siihen.
No ehdin jo riemastua, että nythän se varmaan pelaa, kun vaihdan toisesta autosta ehjän mapin. No ei, vaikka tuon vikalogiikan selviäminen olikin ihan hyvä tieto.
Loppujen lopuksi syy oli poraruuvissa, jolla oli joskus maailmanaikaan ruuvattu kuraläpät kiinni ja ruuvi oli tietysti riittävän pitkä menemään peltien lisäksi ecun johtosarjasta läpi.
Se ei siis aina ottanut kontaktia mutta välillä ja sitten sekosi käynti kokonaan.

Mutta tarinan opetus siis se, että se koodi ei välttämättä kerro kaikkea vaan pitäisi jostain saada kaivettua se logiikka, miten diagnostiikan on ajateltu toimivan ja siihen tarvitaan perehtynyt harrastaja sopivalla kirjallisuudella tai sitten korjaamo, joka pääsee varmasti toyotan diagnostiikkaan kiinni ja on käytettävissä sen diagnostiikan selitykset.

Ei omakohtaista kokemusta mutta ihan kuultujen/luettujen puolesta tuontiautoissa voi olla eri järjestelmäversiot mihin ei pääsekään sillä eurospeksatulla skannerilla tai vaikka olisi oikea, niin siltikään ei pääse lukemaan kaikkea dataa kuin sillä toyotan techstream vai mikä se oli.
__________________
Toyota Crown MS41
Toyota Crown RS56
Oldsmobile Cutlass Cruiser
Chevrolet Caprice STW
Valmet 455

Viimeksi muokannut toyopet : 19.01.2023 12:38
Vastaa lainaten