Viestiketju: Isuzu D-max
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 10.01.2023, 11:56
Technics Technics ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.07.19
Sijainti: Kontiolahti
Viestit: 76
Perusasetus

Itselläni -07 3.0 manuaali ja suurimpana miinuksena ainaki omaan käyttöön on turhan pitkän tuntuinen välityssuhde. Vakiopyörillä ja isommalla tiellä se menee mainiosti mutta mäkisemmillä ja mutkaisemmilla teillä joutuu pykältämään harmittavan paljon varsinki jos on painoa vedettävänä. Rengaskoko mulla on talvella 235/80-17, kesällä vähän matalampi. Tämä lienee vain manuaalin ongelma, joltain foorumilta lueskelin että manuaalin perävälitys on jotain 3,7 luokkaa kun taas automaatissa 4,1. Manuaali kaipais siis automaatin periä jos tosiaan vähänki rankempaa käyttöä.

Moottori vaikuttaa asialliselta, mulla on ajettu noin 400tkm eikä tuo vielä syö edes öljyä. Venttiilivälykset kannattaa katsoa, nuissa on ihan vanhan liiton manuaalisäätö, sitä ei kaikki tunnu tietävän joten monessa lienee säätö tekemättä. Helppo homma tehdä joten sen takia siitä ei kannata luistaa. Mulla rupes venttiilikopan tiiviste hieman tihkumaan avaamisen jälkeen joten tästä viisastuneena, kannattaa hommata uusi tai sipaista vähä liimaa kriittisempiin paikkoihin.

Näillä kilometreillä alkaa kuskin penkissä ryhti rapistua ja vaihteensiirto tuntuu hiukan väljähköltä mutta muuten tuntuu ihan jämäkältä peliltä edelleen. Keskuslukko häröilee joskus harvakseltaan. Muita vikoja ei itsellä ole ilmaantunut joten ihan lämpimästi uskallan suositella moisen hankkimista jos muuten osuu omiin tarpeisiin.
Vastaa lainaten