Lantikasta en tiedä mutta Toyotassa jos navat on auki, niin etupyörät eivät ole yhteydessä voimalinjaan, eli vetari ”on poikki” sen kiertokytkimen takaa. Ei vedä etupää silloin, vaikka miten vetelisi nelikon kepistä tai 4wd valo komeasti kojelaudassa mollottaisi.
Ja toisinpäin. Jos navat on auki, ja ajat vaikka sitä kaheksaakymppiä ja kytket nelivedon päälle, niin siellähän on kaikki etuvedon akselit paikallaan, joten kytkentähammastus tod.näk. menee muussiksi.
Eli talvella navat kiinni, niin etuveto on napin painalluksen tai ranneliikkeen takana. Ja sanomattakin pitää olla selvää, että kytkentä hetkellä pitää akselien pyörintänopeuksien olla suht sama. Siellä ei ole mitään hölmöilyn estoa tai syncronointia.
Nivelethän näissä naputtelee ja saattaa olla jo tien pää näkyvissä. Sinne tosin edelleen saattaa olla joku 300tkm tai 30 vuotta matkaa.
Ilmaa joku 2.5bar tms. Tai maksimit mitä renkaan sivussa lukee. Maastopaineet sitten erikseen.
Ja jos etuveto ei meinaa irrottaa, niin paineilla voi hieman kikkailla, eli kuluneempiin enempi.
Jarrujen laahaus selviää kun ajon jälkeen kokeilee/aistii onko joku levy tai rumpu lämmin.
Yksi polttoaineen vuotokohta on käsipumppu, en tiedä onko 61:sessä mutta BJ :ssä ainakin. Jos se on löysällä niin vuotelee.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|