Näytä yksittäinen viesti
  #44  
Vanha 14.04.2005, 22:22
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
quote:
ompa noita sähkösiä syöttö pumppuja jo 93 ja uudemmissa AUTOISSA ESIM 200D MESE JA FORD ESCORT. sulla taitaa mennä nää käsitteet sekaisin!
pumppusuutin ja suora suihku .eli tdi koneet joihin kyllä saa lastuja.... normaali TDI EI OLE MIKÄÄN VITUN PUMPPUSUUTIN KONE! USKOKAA JO! esim 1988 ford transit on suorasuiku kone (ja turbolla t-di kone.!)

mutta joo sen lastun saa jos siinä diesel moottorissa on juuri tuo sähköisesti ohjattu syöttö pumppu ruiskutus tavasta riippumatta..
Kun terminologiasta ja käsitteistä alkaa meuhkaamaan, niin silloin luulisi tietävän syöttöpumpun ja ruiskutuspumpun eron :-).

Muistaakseni VAG konserni sai TDi lyhenteen suojattua omaan käyttöön henkilöautoissa. Siis TDi moottorit ovat hyvin usein 1.9 - 2.0 kokoluokassa pumppusuuttimella ja vähempi nykyään EDC-jakajapumpulla.

Suoraruisku voi olla jakajapumpulla, rivipumpulla, pumppusuuttimella tai Common-Railillä (Scanialla on täysin oma sovellus), CR on noista ainut, jota ei ole toteutettu täysin mekaanisesti, muut voivat olla mekaanisia tai mekaanissähköisiä.

CR on nykyään yleisin suoraruiskun suihkutusjärjestelmä henkilö-, kevyet paketti- ja maastoauto käytössä (uudet autot). CR-järjestelmässä ei ole edes syöttöpumpua vaikka pumppuja on useita, muttei yhtään syöttöpumppua.

j.h

Audin markkinointi unohtaa tuon ensimmäisen lauseen ja MB:n toisen :-)

Fiat Croma on ensimmäinen suoraruiskudiesel henkilöauto.
Alfa 156 on ensimmäinen Common-Rail suoraruiskudiesel henkilöauto.

Vastaa lainaten