Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 10.10.2022, 22:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sooda Näytä viesti
Ei ole vakkaria tässä. Yritin räjäytyskuvista tulkata kuuluisiko tuossa olla mitään, mutta selkoa ei riittävästi saa. Netistä en myöskään löytänyt kuvaa tuosta hydrauliversiosta, uudemmasta kyllä useampiakin.

Laatikkohan ei pelaa normaalisti niin sillä tähän putsausoperaatioon aloinkin. Kylmänä ei vaihda ykköseltä ylöspäin jos ajaa D silmässä. Kakkosen kautta pääsee sitten isommille pykälille kun laatikko lämpeää. Lämpimänä toimii muuten normaalisti, mutta tahtoo nakata nelosta silmään jo 40 vauhdissa ja ei pienennä pykäliä moottorijarrutuksessa. Kun on melkein pysähdyksissä niin silloin nakkaa 1 silmään. Muuten löytyy kaikki pykälät ja turbiinikin lukittuu.

Ilmavirran kanssa asiasta keskustelin ja hänelle kuulosti ettei paineet laatikossa ole tarpeeksi kovat ja suositteli sihdin puhdistamista, millä ei ollut vaikutusta.

Kickdown-vaijeria olen säädellyt ja sen eri säädöillä ei vaikutusta muutakuin vaihtojen kovuuteen. Kuuluuko tuossa vaijerissa olla "löysää" kun kaasu on painettuna pohjaan? Eli kun kaasupoljin on painettu autosta pohjaan ja menen pumpulta nykimään tuota vaijeria, se tulee vielä ulos jonkin matkaa ennenkuin selvästi pohjaa laatikon päästä. Tuota ei saa kyllä pohjaamaan tuota vaijeria säästämällä, on sen verran löysää siinä.
Tuo vanha, siis Minun hydraulisesti ohjattu HD-80 laatikko ei pykäkältele (ainakaan merkittävästi) pienempää moottorijarrutuksessa. (n. 10 vuotta ajellut/vetänyt kärryjä)
Ja ylöspäin lappaa vaihteita halkomiehen tahtiin, jos kick-down? /kaasuvaijeri löysällä. Ja muistini mukaan tuossa laatikon vaijerissa on ns. liikaa, siis ei saa rajoitettua kaasupolkimen liikettä.(Olen joutunut säätelemään aika paljon, kun syöttöpumppu kävi Ylivieskassa Pilaantumassa)
Käsitinkö oikein; siis D asennossa kylmänä, (tarkoittaa mitä, esim. vuorokauden seisota +10 asteen lämmössä) ei löydä isompia vaihteita?
Toimiiko samoin OD asennossa?
Jos kylmänä ei toimi loogisesti, ja lämpimänä toimii, niin joku paikka jumii? ja keskipakosäädin ei kovin herkästi jumi, joten arvelen venttiilivikaa....? onhan automaatin öljyn jäähdytyskierto syylärin alareunaan toiminnassa?
Noista korjauskirjoista tms.(tällä tontilla,missä?) selviäisi nuo paineet yms. kuormitustilanteissa, jotka on aika kovat jossain tilanteessa(räjäytin painemittarin letkun, ja samalla öljysin ATF:llä hallin lattian, ei kestänyt muistaakseni n.21 kg/cm2 painetta?
Onko huoltohistoriasta tietoa? Paljonko on ajettu, miten huollettu ja mitä sinne automaattiin on mahdollisesti laitettua? siis onkohan laitettu esim. tiivisteiden eheytys- ainetta, jotka turvottaa kuluneet tiivisteet pitäväksi?
Vastaa lainaten