öljynpaine.
Ainoa ongelma saattaa olla öljynpaine,jos paljon ajettu kone. Asiaa voi varmistaa monella tapaa,lorauttamalla öljyä kanavaan koneen etupäässä olevasta ropusta joka kuusiokannalla,pakosarjan puolella.Tämä siis suoraan kanavaan josta valuu öljypumpulle,joka ei välttämättä lähe vetämään jos ihan kuiva. Jos usko on lujempi voi ottaa öljyputsaria vähän aukipäin n. pari kierrosta ja pyöräyttää konetta ja jos oksentaa öljyä ni putsari kiinni ja käyntiin. Ja tämä sitte magneettiventtiili irroitettuna ettei lähe käyntiin ku putsari irti.Jos auto on ollu sään armoilla tai muuten syytä epäillä koneen sisäistä korroosiota ni ois hyvä pyörittää konetta kampuran päästä ja näin todeta ettei esim. venttiilit oo jumiutunu ja hakkaa mäntään. Löpö puolelle tuskin mitään,käsipumpulla pumppaa kunnes kahvaan tuntuu vastusta. Voihan filtterin jälkeisen letku ottaa irti ja todeta tuleeko naftaa,jos kovin mustaa ni saattaa tankissa olla levämonjää joka kohta tukkii putsarin. Levän poisto sitte eri juttu mutta ei ongelma tässä vaiheessa. Jos löpöpuoli valunut ihan tyhjiin eikä kohtuu sahaamisella lähe ni suutinputkea hiukka löysälle että ilmautuu,tällöin toki tarkistaa et löpö tulee putsarilta pumpulle,putkethan on saattanu lahota puhki.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
|