Viestiketju: Jeep Wranglerin alusta
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 13.04.2005, 20:21
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Onko kenelläkäään järkisyitä miksi HDJ-80 iskarit eivät toimisi BJ:ssäkin kun lehdet vaihtaa kiekuroihin tai ilmapusseihin? Niitä olisi kohtuullisen helposti saatavilla, eikä vain alkuperäisenä (OME, Ironman), ja eivätkö ainakin takapamput olleet lenkki/lenkki -kiinnityksellä (HJ-60-gubbet niitä kuuluivat laitelleen eteen)?

Ilmapusseista kuulin Itä-Helsingin suunnalta sellaisia kokemuksia, että saa olla tosi jäykät iskunvaimentimet jotta herkkä liike pysyisi kurissa.

Olivatko ne Omegan pitkät iskarit pelkkä vitsi? BJ:n kori ja runko (eli se mitä vasten vaimennetaan) painaa kuitenkin vain ison henkilöauton verran, eli pikaisten laskujen mukaan noin 1400 kg. Tosin se yli jäävä n. 400 kg jousittamatonta massaa vaatii ehkä jo järeämpää vaimennusta - J80 akseliston paino olisi hyvin lähellä tätä.

Jostain syystä kiinnostaa tämä aihe minuakin...

Muita kutakuinkin BJ:n painoisia ja kokoisia kierrejousitettuja maastoautoja Jeepin ohella on ainakin LJ-70 ja lyhyt MB G-Wagen. Mitenköhän olisi KDJ-90:n laita? Etupäähän siinä on erillisjousitettu, mutta jos paino menisi sanoihin, voisi senkin takaiskareilla tehdä jotain.

Vastaa lainaten