Päivitelläänpä vähän 2022 juttuja.
Joskus auto on jopa hyötykäytössä. Hevosaidan purkua kevät 22.
Löytyi netistä 3d printterille valmis malli takaoven tuhkakupin tilalle.
Jääkaapin pistoke. Aikaisemmin oli irtonaisena tuhkakupin tilalla.
Nopea pohjapanssari kesän reissuille. Aussimalleista kopioitu vain toisesta laidasta tuettu malli. Ihmeen hyvin kestänyt.
Ehkä kuienkin parempi kuin vakio muovinen vaikka ei olekkaan mikään heavy duty.
Kesän Viron reissulta Saarenmaan lautalta uusi kuvakulma.
Helmaputkissa ja kaarissa oli ruostetta paljon. Puhalsin ja maalasin ne. Tämä oli vain sellainen pelastus ja haaveissa olisi maalata koko auto tulevaisuudessa. Vaatii exocagen irroittamisen, silloin täytyy sekin puhaltaa ja maalata 2k maalilla kunnolla.
Suojaus oli sitä luokkaa että ikkunoita sai vähän putsata tinnerillä.
Hetken taas suurimmat ruosteen piilossa. Häkki on yläosastaankin ruosteessa mutta hoidetaan se sitten joskus.
Raatoja
Tässä ollut vähän woblausongelmaa ja eilen kiristellessä pyöränlaakereita ja ohjausosia huomasin että apparinpuolen raidetangonpää klotaa. Ihmettelin jo aikaisemmin pientä välystä jossain mutta ei vain löytänyt sitä itsekseni touhutessa. Nyt välys oli ehkä kasvanut ja löytyi helposti. Laakereiden kiristys ja raidetangonpää vaihtoon. Nyt menee niin tasaseen ettei koskaan. Tämä vika onkin vaivannut jo vuosia enkä ymmärrä miten en ole tuota vikaa aikaisemmin löytänyt. Välys ollut ilmeisesti jotenkin niin että vaatinut suurempaa voimaa että sen havaitsee.
En tiedä onko kesä kuumasta kiinni vai mistä mutta kumpikin perä vuotaa pinionin stefasta ölyä rajusti. Etuperä alkoi vasta viime viikolla vuotaa mutta nyt on koko pohja aivan öljytty ja peräluukut kanssa. Pitää vaihtaa stefat tai ehkä samalla vaihtaa 3.7 -> 4.1 välitykseen. Aavistuksen pitkä 1. vaihde 37 renkailla mutta tiellä muuten välitys on hyvä, pelkään että 4.1 menee ehkä vähän tiheäksi huippunopeuksissa. No on sitten varaa ottaa seuraavat renkaat vaikka 39"