Viestiketju: KZJ 95 -99 ilmavaivaa
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 10.07.2022, 22:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yleisellä tasolla jakajapumpuista. Onko sähköinen kaasupoljin?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jouniw Näytä viesti
Väheni huomattavasti,joitain pieniä kuplia meni mut kierroksillakaan ei mitään isompaa.Et kyllä linjasto vaihtoon menee.Noit imupillit jo tuli tilattuakin.Käyntiin nämä vaivat näin korvakuulolta ei tuntuisi vaikuttavan.Eli yön yli huilattuaan lähtee kohtuu hyvin käymään (paraneeko ??? kun ilmavaivat saa pois ).Vedot huonot liikkeelle lähtiessä, lämmettyään paranee.Lämpösenä jonkuaikaa seisottuaan sahuuttaa startti.Tuo pumpun päätytulppa niin siitä kyselin Tammerdiisselistä ja vastaukset oli vähä naheita kun mainittin kokemuksista "kentältä",sanovatten vaan et täytyy sit pumppu ottaa syyniin ,taitaa olla vähintäänkin tonnin meno .Toi vaan askarruttaa ku pitempään huilaa ja jäähtyy nii lähtee paremmin käymään .

Onko suosituksia palinjan putkelle.
Siis onko pumppu täysin sähkö ohjattu, siis ei mene edes kaasuvaijeria? Vai onko kaasuvaijeri?

Minä en keksi, millä tavalla tuo jakajapumpun "päätytulppa" (jos on se tulppa suihkujen takaiskuventtiilien välissä, mistä mitataan männän liikkeestä perusennakko) voisi olla syypää mihinkään noista vaivoista; Päätytulppa ei osallistu mitenkään ruiskutukseen?, ainoastaan pitää paineistetun dieselin pumpun painepäässä; ja jos vuotaa, niin dieseliä pihalle.... siis ei vuoda ilmaa pumppuun.

-> jos minun pitäisi selvittää tuo käyntiongelma, niin aloittaisin tuosta ilma-ongelma;
Siis kirkasta letkua "jokaiseen" väliin, niin pitkään että vuoto löytyy... (Ne suihkujen vuotolinjat tarkistaisin ensimmäiseksi, kuten jo aikaisemmin kerroin)
Ja kun ilman vuoto dsl sekaan on löydetty JA korjattu, niin sitten alkaisin hakemaan syytä noihin muihin ongelmiin....

K.O cruiseri on minulle aika vieras, mutta uskoisin siinäkin olevan jonkin sortin tunnustelua syötön säädölle:
Siis tavalla taikka toisella, esim. vahapatruunalla, jota lämmittää moottorin jäähdytysneste, muutetaan mekaanisesti kylmäkäynnistyksessä syötön asetuksia.
Ja Jos on sähköisellä kaasupolkimella, (välimuotojakin on jakajapumpuissa) niin tietokone laskee, paljonko pyydetään (solennoidilta) syötön ennakkoa, ja paljonko syötetään dieseliä...
Ja jos tuo sähkö osallistuu syöttöpumpun säätämiseen, niin yksi hapettunut liitos voi aiheuttaa sen, että ei toimi oikein....

P.S vuosimallin 1981 2,3 td Mitsubishi ei lähtenyt -25 asteen pakkasessa käyntiin, kun "webasto" oli ollut päällä tunnin....
-Piti sammuttaa dsl-lämmitin, ja mennä huoltoasemalle 15-30 min kahville, että lämpö tasaantui, ja sitten lähti "kuin kesällä": "Webasto" lämmitti syöttöpumpun niin lämpimäksi, että startatessa syöttömäärä oli niin pieni, että ei jaksanut lähteä käyntiin 10w-40 öljyillä....

Sorry, jos koet topiikin sekoittamiseksi tms.
Vastaa lainaten