työteliästä..
Retkukeulan korotus on hiukka hankala,sdori palikoilla menee koko etupään suuntaus uusiksi,huomaat kyllä jos et suuntaa palikoiden jälkeen. Muutenkin palikat on perseestä,se kun tuo yläpalloa lähemmäs runkoa jolloin camber kulma on vituillaan,voi alatukivartta säätää vastaavasti lähemmäs jos säätö riittää. Silloinkin jää pallo niin vinoon kulmaan et on lyhytikäinen. Parempi tapa on korotusholkin teko olka-akselin ja yläpallon väliin,eli yläpallon kartiovarteen jatkoa esim. 20mm. Tää ei sit oo ihan yksinkertainen homma mut tehtävissä. Tällöinkin pitäis alatukivarren kiinnikkeitä (rungon puolella) jatkaa vastaavasti 20mm alaspäin jos haluis alkuperäisen pyörägeometrian pitää,jolla nyt ei niin merkitystä. Sit seuraava ongelma on apusimpukka,se kun vääntyy vittuilemalla. Tai muuten kestää mut sen akseli vääntyy,varren vääntö vaatii sitten jo hartaampaa väkivaltaa eli vahvistettu apusimpukka on tarpeen. Vääntösauvoja tietty kiristää samalla,rajoittava tekijä on vetarin murroksen jyrkkä kulma,josta syystä myös lukkoa ei eteen kannata laittaa. Ihan virallistakin korotus sarjaa keulaan on saanu ja kai saa vieläkin mut korottaa 4 tuumaa joka aiheuttaa etukardaanin jurnutusta,se kun laskee etuperää sen saman 4 tuumaa. Ite oon KO. retkukeula hiluxilla operoinu vuodesta -01
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
|