Viestiketju: Amarokkia hankkimassa.
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 26.06.2022, 00:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pari kertaa mietittyäni, päätin kommentoida Vag 2.0 tdi:tä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hulivili Näytä viesti
Täällä ollut -13 mallin A-rokki (132kw highline, eli automaatilla) uudesta asti. Kilsoja siinä tosin vasta ole kun 115tkm. Mtn ongelmia ei ole ollut. Amarokissahan on oikea automaatti, ei mikkhän Das Shaisse Getrieben… Vaginan 2.0 tdi on melkolailla ikiliikkuja, olen ajatellut tämän kestävän ainakin toiset 10 vuotta tai kunnes polttomoottorit kielletään.
Isoa kärryä (3,5t) vie kun litran mittaa, tosin koukkupaino vain 3,3t.

Disukkaa hörppii ”isoilla” 32” gummeilla aika tarkkaan 10ltr/100km. Kun vauhti kasvaa yli 100kmh, niin litra/10kmh lisää vauhtia kasvaa kulutus. Eli 130km/h=13ltr/100km jne.
Kuormatun kärryn kanssa kulutus tuplaantuu, tyhjällä n 15/100km. Vääntö on aika heikko, ylämäet mennään isoilla kierroksilla. Ehkä lastulla ja isommalla röörillä saisi helpostuta. Toistaiseksi kuitenkaan ei ole ollut tarvetta viritellä.

Mukava, henkilöautomainen, ajaa. Erittäin toimiva maantiellä, pitkilläkin matkoilla.
Kaikin puolin olen tyytyväinen eli voin lämpimästi suositella.
Tuo särähti korvaan; ----"Vaginan 2.0 tdi on melkolailla ikiliikkuja"----

Noita tuonkin ikäisiä 2.0 tdi:tä on aika monta eri moottoria ja eli autoissa, esim. golf on erittäin yleinen 140 hv ; ja se kuulemma kestää... (max kokonaispaino reilusti alta 2000 kg, ja ei vedetä isoja, siis yli 1000 kg kärryjä juurikaan)
Ja kaikkein eniten tehtaan avustuksella korjattu vois olla juurikin tuo 132kw, kun se on portterissa, jotka on usein urakoitikäytössä, Tai niissä oli sinisiä majakoita katolla...

Jos on hankkimassa varsinkin tuota 132kw 2.0 tdi:tä, niin kannattaa vähän googlettaa.... ja mikä moottorikoodin version moottori on paikoillaan, jos on vaihdettu.... (siis 3- tai 4 kirjaiminen moottorikoodi ei kerro, millä osilla/päivityksillä moottori on kasattu; googlella selviää ) esim. linkistä pääsee alkuun: http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=18957

Toki noissakin on yksilöitä, jotka kestää kirjaimellisesti isältä pojalle.

Itse kävin Juhannus-aaton kierroksen (yli 300 km ) vajaa 400tkm ajetulla, edellisen sukupolven 1.9 tdi PD, siis pumppusuutin dieselillä, joka TM kestotestin mukaan on susi jo syntyissää? Siis venttiilin nostimet ja nokka-akseli mureni jo 50? tkm (vai pidemmässä) käyttötestissä. Nokka-akseli ja nostajat on kestänyt hyvin tuossa minun PD130 koneessa.....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 26.06.2022 00:22
Vastaa lainaten