Näytä yksittäinen viesti
  #45  
Vanha 12.04.2005, 21:23
uretaani uretaani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.05
Sijainti: Karjaa
Viestit: 213
Perusasetus

Maahantuoja ei korvaa sitäkään, mutta minä voin kertoa miten muutat sen takaisin, ilman että räpsähtää verolippu kouraan.

Koko lava ylös. Sitten purat ne viritykset siitä. Kaikki. nostat lavan takaisin, ja hilaat sitä kymmenisen senttiä taaksepäin, tarkalleen keskelle. Sitten vaan rälläkkä käteen ja poikki koko lava n. 10 cm takavalon reunasta eteenpäin. Kaukalot ja kaikki. Nätti pala siitä tulee. Sitten hitsaat 10cm lisää "pätkiä" n. 3mm paksua levyä siihen leikattuun sivuun, mutta vain pisteittäin, ei kokosaumaa. Levynpalaset sisäpuolelle, molempiin sivuihin. Sitten nostat sen palan ja mallailet sitä... Kaukalonpohja kannattaa tehdä kunnon levystä... Kun olet aikasi hitsannut ja sihtaillut, sitten vaan massaus elastisella massalla ja maalaus/suojaus ym. (lava ei muutenkaan kuulu maali tms. takuun piiriin, kun on ns. työkalu pickupissa). Alkuperäiset kilkkeet sopii kuin nakutettu, mitat ovat maagiset 185 cm. Ja ennen kaikkea mahtuu muuten pyörätkin pyörimään.

Naapuri ihmetteli jonkinverran, kun tein tuota uuteen Rangeriin, silloin kun se minulla oli... Tämmöstä meillä suomessa.

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Minä ostin aikanani uuden Ford Ranger Pitkähyttisen Piruntehokkaan vuonna 2002, eli sama kuin mazda 2600 MaxiCab tms. Se on näissä monissa se vika, että maahantuoja menee muuttelemaan autoa, että saadaan se suomessa rekisteröityä. Se ei ole sinun vikasi. Ota mitta käteen ja mene pihalle tutkimaan. Onko sitä lavaa siirretty eteenpäin jollain tavalla, tai muutettu rakennetta tuohon maagiseen 185cm rajaan. Jos on ne ei oikein voi muuta kuin korvata. Runko elää ihan simona pickupissa muutenki. Toinen raja-arvo on ihan varmasti kokonaispituus. Siitä se lähtee.
Appiukko osti tollasen uuden Ranger Super Cabin kuukausi sitten. Ihmettelin kun takapyöränaukot näyttää niin omituiselta, takana reilusti tilaa ja edessä oli vain pari senttiä renkaan etupuolelta koriin. Rengas ei siis keskellä pyöränaukkoa. Ei sopisi juurikaan isompaa pyörää siis tällä hetkellä taakse, 31":n ryykkisi pyöränkaaren etureunaan kiinni.

Selvishän se kun vähän tutkailin: Voortin miehet oli siirtäny lavakaarta varten lavaa 5 cm taaksepäin sellasilla lattaraudanpätkillä. Jokseenkin tympeen näköinen viritelmä. Olisivat ny laittaneet sellasen lavalle pultattavan kaaren eikä lavan ja ohjaamon rakoseen sullottavaa mallia.

Älähän huoli.
Vastaa lainaten