Mitään selvää vikaa ei löytynyt avausajastuksen tekevästä piiristä. Kuppi kahvia (päivällä kun ei voi ottaa konjakkia) ja suunnittelijan hattu päähän. Avauspulssin energia varastoidaan kahteen 470uF konkkaan. Kapasitanssi tuplaksi eli 100ouF konkka rinnalle. Konkka varataan MJD122 darlington transistorin sisällä olevien vastusten kautta. Datalehti antaa näille arvon 7k. Jotta konkka ehtii varautua mahdollisten tiheästi toistuvien starttien välillä niin MJD122 trankun yli 6k8 vastus. Vetoon käytettävissä oleva energia tietenkin tuplaantui.
En tiedä onko vian ilmenemisen syy ikääntynyt venttiili vai alun perin liian rajoille tehty mitoitus tässä kikka kytkennässä. Tähänastisella tutkimisella aikaisempi havainto, että kylmänä ei toimi, mutta kun saa käyntiin niin yleensä toimii tuntuu loogiselta. Kun venttiilin saa ensin liikkeelle niin toistot kyllä onnistuu. Sitten vaan kokeilemaan korjattua kytkentää.