Se että akku on uus, ei tarkoita että sinne BCEM:lle tulee tarpeeksi virtaa, tai jännite siellä päässä on tarpeeksi suuri.
Kuten taisin tuolla aiemmin mainita, vai oliko se Rover-palstalla, niin omassa jäi niihin alimitotettuihin akku-/laturi-/maakaapeleihin jännitehäviötä. Sen lisäksi että ovat vähän onnettoman ohuet, olivat sisältä hapettuneet-sitäkään kun ei oikein päältäpäin näe.
BCEM:stä kun mittasi, jännite oli paljon alhaisempi mitä akun navoista. Ja kun toi aivopurkki saa liian vähän virtaa tai jännite on liian alhainen, alkaa ongelmat. Hämäävää on se, että kun mittaat akun (akun navoista kun yleensä mitataan), niin näyttää että kaikki on OK, vaikka ei olekaan...Omaan tuli uusi akku, sitten laturi, ei auttanut, ongelma alkoi selvitä, kun rupesin mittailemaan noiden kaapeleiden jännitehäviöitä ja jännitettä sieltä BCEM:ältä paljonko saa jerkkua sinne. Samaa ongelmaa löyty myös ulkomaan palstoilta.
Oli syy sun tapauksessa sitten eri tai joku ihan muu, niin noi kannattaa mitata, mutta suosittelen vaihtoa uusiin paksumpiin. Ja siellä apparin puolen sisälokasuojassa taisi olla jotain maadotuspisteitä ja sisällä trimmin takana jalkatilassa oikealla. Tarkistettavia pisteitä nuokin.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/

3 Amigos-never travel alone
|