Jos siis syöttöpumppu perinteinen jakajamallin mekaaninen; (kaasuvaijeri tulee pumpulle) niin ilmavuoto suuttimien vuotolinjassa: siis ruiskutussuuttimien juuresta lähtee ohut metalliputki (jokaiseen suuttimeen) ja siitä viimmeisestä kumiletkulla jonnekkin paksumpaan diesellinjaan.
-> kun tankki alempana, kuin suuttimet, niin linjassa seisoessa alipaine, ja vuotaa ilmaa sisäänpäin, kun sammuksissa.
Ja kun "suodattimen puhtaalta puolen" saanut ilmaa em. suihkujen ohivuotoputken kautta, niin jakajapumppu ei herkästi ilmaa itseänsä, vaan tuo jakajapumpun sisäinen "siipipumppu" yrittää pumpata ilmaa, ja olikohan ???? että ennakonsäädin??? pyrkii pitämään syöttöpumpun sisäisen paineen niin suurena, että ilmat ei poistu edes kohtuu---- pitkällä startilla? (viimmeiset rivit volkkarin -90 luvun TDI -koneista, missä sähköohjattu jakajapumppu)
-> jos haluat kokeilla, vaikuttaako auton asento strattauksen pituuteen/käynnistyksen helppouteen (siis että vuotaako suihkujen ohivuotoputkistosta ilmaa):
Aja auto mielellään lämpimäksi; ja sitten parkkiin paikkaan missä takarenkaat on vähintään? metrin korkeammalla kuin eturenkaat.
Ja kun sammutat auton, niin puhelimeen hälytys 15 minuutin kuluttua, ja
sitten sekuntaattorilla aika, kuinka pitkän startin vaatii.
-Ja sitten taas lenkki, että akku latautuu em. startin verran, ja lämmöt kohdillaan.
Ja sitten auto parkkiin toisin päin, siis eturenkaat n. metrin ylempänä, ja taas puhelimeen häly 15 minuutin kuluttua, ja sekuntaattorilla aika...
Siis jos minun epäilevämäni ohivuotoputkien ilmavuoto, niin perä ylhäällä käynnistyminen pitäisi olla paljon helpompaa.....
p.s ei juurikaan kokemusta k.o automallista, siis ym. yleisellä tasolla