Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee
Tästä laitteesta kuulisi mielellään lisää... ...vai tarkoittaako tämä sitä, että sisälle oli ahdettu enemmän porukkaa kuin laki sallii? 
|
Semmosessa tuli käpisteltyä kätilönä, muuten ihan vakion oloinen ulkopuolelta, mutta pannuhuoneeseen lipsahti 652cc kone ruiskun ja turbon kanssa. Samalla sitten kun jarrutkin päivittyi GS-Sitikan levyihin joka nurkkaan, eteen tuli vielä tuuletetut levyt, välityksetkin piteni noin 40% alkuperäisiin verrattuna kun aski tuli GeeSusta sekin. Kauimmillaan tuolla tekniikalla käytiin Ranskassa, ja kun muiden mukana kulki niin ei se sen enempää kuluttanut mitä vakiotkaan. Sitten kun raotti vähän reilummin läppää, niin ei sillä kaks'vitosella tankilla kauaksi menty... Tekniikka sittemmin muutti muualle, parin välikäden kautta semmoiselle joka käytti dynossa ja muutoskatsasti asiallisesti. Oli muuten vallan hupaisa laite, ja yllätysmomenttia piisasi, parhaiten kyllä mieltä lämmitti heti ekalla reissulla, kun saatiin käyntiin ja hätäisesti ajettua karttoja sen viisi kilometriä sisään, ja pakattiin kamat kyytiin kohti Kajjaania eli kolmisen sataa kilsaa testiajoa suuntaansa. Jyskästä kun lähdettiin, ekaa kertaa turattiin Laukaassa Megaa nippuun kun kylmäjuotos petti kierrossignaalin perille menon, Äänekosken jälkeen oli kartat jo aika mallillaan (toinen sääti lennossa toisen ajaessa), Petomäkeä lähestyessä puskurissa roikkui suht tuore C5 ja me roikuttiin täysperän puskurissa, vilkaisin peiliin jolloin kaveri kysyi että "meinasitko", vastasin pudottamalla pienempää pykälää ja lappua lattiaan kun ohituskaista alkoi, nopeutta oli nupin kohdalla jotain 140 ja siitä siihen mäkeen kiihdyttäen, vaihtaessa puolimetristä ketunhäntää sivuputkesta, ja jo jyrkimmässä kohdassa mentiin 165km/h rajoitinta vasten. Ei tullut se C-vitonen enää lähelle...
Omaan nelikko-Dyanen tuli sitten väsättyä remmiahdettu muuten vakio 602cc kone, ruiskulla sekin. Sitä ei ole koskaan penkitetty, mutta ehkä siitä 32 kaakista on vähän tultu ylös 0,8 ahdoilla, joista 0,4 löytyy jo tyhjäkäynnillä. Ruiskullakin tuntuu löytyvän etenkin lisää alavääntöä, verrattuna alkuperäiseen kärkisytkä-putouskaasari -vaihtoehtoon. Puhaltimesta loppuu potku noin 5000 RPM jolloin on vauhti satasessa vakiovälityksillä, mutta sillä ei oikein isommin isolla tiellä tullut matkattua. Kampi on siitä nyt solmussa, asentajaperäisestä syystä, odottaa oikaisua ja vauhtipyörä 36-1 reikien porausta triggerille, vahingon sattuessa kun oli vain yksi luettava reikä 135 astetta EYKK ja siitä sitten sitä kipunaa arvottiin, pakkasessa, 12Ah akulla, jäykillä öljyillä ja 8kg kevennetyllä vauhtipyörällä. Tuossa tilanteessa kun kipunan rätkäisee kammen ollessa noin 90 EYKK starttauksen hidastuessa, niin siitä ei oikein tuommoinen prässätty kampi tykkää... Ja joo, on jarrut tässäkin, GSA:n levyt edessä ja Rättärin etulevyt takana, ja kaikki muu leimattuna paitsi tuo puhallin, hieman sammaloituneessa mustakilpisessä ulospäin vakiossa. Hulluna pitävät kun vetää pitkää luisua jääsohjon lentäessä joka renkaasta...
Joskus näköjään jaksanut rakennellakin jotain..?