Jos tulee ihan äkkihätäkiire saada vesipumppu, niin ehjä käytetty löytyy hyllystä. Omaani tuli semmoinen uusittua, lämpövaivaa, kuplankehitystä yms metsästäessä...
Tankki tosiaan päätti pudota, vasta noin 260 ajettuna. Ihan kelvollisen näköinen oli tankin panta, mutta aivan haprakkaa josta sitten päätti pettää kun tankkasi reilummin ja kävi hieman hiekkatiellä ajelemassa...
Ilmajousituksesta kovasti tykännyt, toimii kivasti rikotun niskan kanssa. Leppoisan letkeää hyvää kyytiä tarjoilee, vähän liiankin hyvä ollakseen rikkinäinen ajopeli. Moottori kun on "kiehutusvesireaktori", kuplaa pukkaa eli jonninlainen reitti on palotapahtumasta jäähdytysjärjestelmään. Kannet ja tiivisteet vaihdettu, toisesta kannesta löytyi vikaa mutta vielä sitä jäi eli todennäköisesti on sylinteriputki pudonnut tai lohko halki. Siitä huolimatta, ajettu lähes viikottain, ja tuntuu tosiaan tykkäävän ettei pidä viikonkaan taukoja. Talvella kun tuli reilun kuukauden ajamaton jakso "ihanan EAS-järjestelmän" ansiosta, niin kyllä sitä taas herkisteltiin toinenkin viikko että toiminnallisuus palautui. Nyt sitten on ilman isompia oireiluja toiminut...
Jarruosat ei maksaneet oikein mitään, kun ennen Brexitiä tuli haalittua isompi kasa kerralla. Levyt, palat, kehät liukutappeineen jne, ei mitään jumitteluja enää kun kävi kaikki läpi. Nesteetkin tuli siinä vaihdettua saman tien, ja opeteltua ilmaaminen kun siinä on perinteisiin alipainetehostettuihin tottuneelle hieman kevätjuhlaliikkeitä, joita sitten voi avuksi käyttää. Taakse menevät jarruputket on jossain vaiheessa elämää jo ehditty vaihtaa, hieman mielenkiintoisilla reittivalinnoilla... Jarruihinkin sitten löytyy uusia mäntiä, tiivistesarjoja ja jotain muutakin, jos tulee pikainen tarve. Sumuisilta Saarilta tilatessa kun nyt kestää vähän pitempään, eikä hinnoissa mitään mahdotonta hyppäystä tunnu tapahtuneen, niin mulle riittää että tilalle haalii sitten uudet vastaavat...
Ketjua lukiessa tuli mieleen, että pitäisi konehuoneen sulakerasia taas käydä läpi, kun on tullut sekalaisia kummituksia taas peliin satunnaisesti. Sähköflektit lopetti taas yhteistyön, pakko-ohjauksesta huolimatta, ja konesalissa tuoksahtaa "vanhalle radiolle" välillä aika voimakkaastikin. Ja jonnekin edelleen katoaa voltti-vähän toista matkalla konesalin sulaketaululta koritietokoneelle, on vaan tullut tuota operaatiota siirrettyä kohti kesää kun ei talvikelissä houkuta opettaa ikkunoiden ja kattoluukun raja-arvoja uudelleen, jälkimmäisen omatessa kaiken muun kivan lisäksi hieman vikaantuneen muoviosan, ainakin satunnaisesta rutinasta päätellen...
Vaan on melko kumma laite, jos ei moottorista vuoda öljyjä eikä kiehutusmehuja? Kummasti nuo pihan molemmat bensakasit nesteitään vähän vuotaa, eikä Serieksen rivinelonenkaan kuiva ole...
|