Viestiketju: Faraday cage
Näytä yksittäinen viesti
  #162  
Vanha 31.03.2022, 18:23
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Olikos siulla Antirockin vakaajat?? Kiinnostas niitten kestävyys kovemmassa joustossa. Onko tankoja katkeillut tjsp?
Kattelin 32" tangoilla olevia ja kaikki oli 0.700" halkasijaltaa, eli vajaa 18mm.. kuulostaa aika ohkaselle jos miettii tän projektin korkeutta ja painoo. Eli onkohan noista liiemmin hyötyä esim vauhdilla mutkiin ajettaessa. Nuo 32" tangot ois just passelit eteen ja taakse.. pidempiä ei saa mahutettua järjellisesti.
Yks vaihtoehto ois tehä nuo vaik auton vääntövarsista, mut oma säätämine niissäkii ja jos hitsiä joutuu käyttämää ni kestävätkö ristijoustossa..
Minulla on Jeepissä edessä TJ:n Rockjock, pituutta 36" ja 0.770" halkaisija. Takana puolestaan on Genrightin 45-46" ja 1.000". Etuvakaaja on löysä, ja antaa täydet 14" joustot auton ollessa tasaisella, ja takavakaaja on puolestaan jäykempi ja rajoittaa tasasella joustoja ehkä pari tuumaa. Tilanne tietysti muuttuu ylä- ja alamäessä riippuen että kuinka paljon kummallakin akselilla on painoa päällä. Kummassakin käpälän pituus tangon keskeltä kiinityspisteeseen on n. 16".

Nämä vakaajat on olleet alla vasta pari vuotta, mutta ei ole ollut ongelmia katkemaisen suhteen. Itse kun lähdin näitä hankkimaan niin tarkoitus oli maksimoida käpälän pituus, jotta samalla minimoidaan vääntöjousen kiertyminen joustossa. Paksumpaa tankoa voi tarvittaessa sorvata ohuemmaksi, jos sattuu liian jäykkä tulemaan, mutta samalla tietysti kesto heikkenee. Ja mitä pidempi tanko sen löysempi se on ja samalla sitä paremmin se kestää kiertymistä.
Vastaa lainaten