Koodi kyllä kiinnostaa, en ihan heti olisi uskonut tuota itse kirjoittavani. Vaan kun on tässä yrittänyt sisäistää koodaamista pitkän tauon jälkeen, ja Arduinolla opetellut vääntämään, niin ihan jo mielenkiinnosta näkisin miten on tuo toteutettu...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn
Solenoidissa ei riitä puhti sammattumaan konetta kierroksilla, eli ei toimi rajoittimena.
|
Toimi käytännössä, eli riitti puhti. Semmoinen ajoneuvon itse aiheuttama rajoitin tuli kun sammutussolenoidin piuhaliitokseen tuli kosketushäiriö. Tyhjää käydessä kävi kuten piti, samaten kevyesti kuormittaessa, mutta enemmän voimaa pyytäessä moottori kun hieman muutti asentoa niin alkoi "rajoitus" toimimaan. Boschin VE-pumppu kyseessä. Voimaa oli tasakaasulla kuten pitää, mäkiin ei jaksanut kunnolla mennä, siinä vaiheessa kun olin vasta puolimatkassa, eikä keksintö jaksanut Joutsan varalaskupaikalla kulkea enää kuin niukan neljäkymppiä, ajoin huoltoasemalle ja hinurilla loppumatka. Liitoksen kun sitten korjasi, niin taas kulki sen pari sataa mitä pitikin... Työkalutkin olisi olleet mukana, vaan kun kontti oli aivan täynnä tyhjennettävän tallin sisältöä ja ne työkalut alimmaisena, ja muutama päivä tyhjennystä takana niin ei enää jaksanut panostaa...