Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.03.2022, 10:40
JuHem JuHem ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Kuopio
Viestit: 47
Perusasetus

ZF 4HP22 turbiinlukon kytkeytymisen muuttaminen


Hämärästi muistelen joskus jostain lukeneeni, että ZF:n 4hp22 laatikosta pystyisi jotenkin momentinmuuntimen lukon kytkeytymistä säätämään, mutta muistanko ihan väärin? Kyseessä hydraulisesti ohjattu laatikko, joten ei liene ainakaan ihan helposti tehty juttu? Onko mitään mahdollisuuksia kotikonstein tehdä?

Syy pähkäilyyn siinä, että suunnittelin classic Rangen alle 235/85r16 kumeja. Mitä nyt Ashcroftin välityslaskuria pyöritellyt niin muuten moottorin kierroksissa ei tapahdu ihan valtavaa muutosta (80km/h kierrokset laskee noin 140rpm), mutta turbiinilukon kytkeytymisen ei tarttisi siirtyä yhtään kovemmalle nopeudelle. Vakiorenkaillakin se on 81-86km/h välillä. Yhtään isommat renkaat niin ei normi ajossa kytkeydy enää ollenkaan. Mikä ei tietenkään ole hyvä juttu kulutuksen kannalta.

__________________
Range Rover 3.9EFI -90
Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia
Vastaa lainaten