Pelaa. Kaksi kattolumikeikkaa eilen. Tarkemmin katolta alas tulleiden lumien lemppausta.
Vaan se startin kehveli.
Päävirta katkaisija vaihdettu, hiilet vaihdettu solenoidi vaihdettu vuosi sitten, lisämaa lisätty suoraan startille eilen ja hetken näytti hyvälle. Eli eilen veivailin akkua tyhjäksi ja hyvin pyöritti. Aamulla töihin ja hyvin lähti, lavalta alun vaimean alun jälkeen pyöritti hyvin. Kerran piti sammuttaa ja todella vaikeasti käyntiin.
Työmaa valmiiksi ja kyytiin, ja seuraavaan paikkaan ja hyvin käyntiin. Kotona taas todella vaikeasti.
Tallissa rupesin tutkimaan ja mittailemaan häviöitä. Akun miinuksen ja startin välillä 1.3 volttia jännite-eroa startin aikana, ja sitten alkoi solenoidi savuamaan ja tulipa sieltä joku kipinäkin. Ja siihen mykistyi.
No nurkasta joku romukasasta löytyneen veturin startista peräisin oleva solenoidi joka on 24 volttinen. Joka vaati vielä erillisen lenkin vetokäämiltä startinpuolen plussaan. Ja sitä naksutus oireyhtymää lukuun ottamatta pyörittää nii ettettettett…
En tiijä mutta joku järkevä olisi ostanut uuden startin jo aikoja sitten… :mrgreen:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi
|