Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 09.02.2022, 18:09
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 562
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Ok, onko ne discos olevat lantikan omat yhtä päteviä kun m57?
Mitä nuo Bemarin koneet mahtaa kestää, sivusta seurannut TD5 -Discon elämää jonka mittarissa on vasta kuutisen satkua. Siis kutonen ekana numerona ja viisi sen perässä. Kannentiiviste siihen vaihdettiin joku vuosi sitten, päästiin näkemään männänpäät, oli siistit ja pytyissä oli vieläkin hoonausjälkiä nähtävissä. Ei isommin vie öljyä, pikkusen lastutettu potkua lisää ja ahtoja nostettu, vetää kiltisti reilun kolmen tonnin kuormaa perässään, liki huomaamatta tuli mun P38 900kg kärryn päällä sillä vetäessä, kulutus nousi melkein litran tyhjänä ajeluun verrattuna...

Sen koneen toki saa nopeamminkin kulumaan, on kuulemma korvin kranttu että öljystä löytyy oikeat lisäaineet. Ykköspytystä menee mäntä ja sylinteri huonoksi, on toki putkitettavissa, mutta aika pitkälti pystyy välttymään pitämällä öljyt oikeina ja ajokierrokset riittävän ylhäällä. Manuaaliaskin kanssa pystyy vedättämään turhan alhaisilla kierroksilla, automaatin kanssa ei tuota murhetta tule...

Onhan siinä koneessa toki hieman enemmän sepelimyllyn ääni, ja vuotoja enemmälti, mitä pihassa olevasta alta pari satkua ajetun koneessa. Muutenkin on kyllä tuntuma ihan toinen kaikinpuolin, ajetut kilometrit jättää jälkensä vähän joka paikkaan. Voimansiirron ulinatkin puuttuu siitä vähemmän ajetusta, enemmän ajetun jakoaski viheltää edelleen täysrempan jälkeenkin, uudet kuoret, laakerit yms vaihtui...
Vastaa lainaten