Minulla on offroad-malliksi korotettu Range Rover Classic 3-ovinen 1970-luvulla. Olen huomannut, että kun ajaa motarilla esim. 90 km/h niin ohjaus on ikäänkuin epätarkka/hakee koko ajan. Eli jotta tuolla pystyy ajamaan vakaasti, joutuu koko ajan tekemään pientä korjausliikettä ratilla, ihan kuin ohjauksessa olisi jossain klappia tms.
Yritin tutkia ohjausta ja kaikki pallonivelet yms. tuntuivat olevan ihan ok ja näyttivät myös hyviltä, enkä löytänyt klappia. Auto on myös leimattu hiljattain eli katsastussetäkään ei sitten varmaan sitä klappia löytänyt. Myös sivuttais iskari on uusittu ihan juuri eli sekään ei ole syypää tähän.
Onko niin, että korotettu malli on aina vähän tuollainen hontelo maantiellä ja onko pidemmät jouset ja iskarit syypää tähän vaeltamiseen vai voinko jotenkin korjata / parantaa tuota? Mistä kannattaisi vikaa etsiä?