No niin, nyt on kinkun syönnin lomassa ahkeroitu teini vempulan kanssa...
Vasemmalla mautosta poistettu lämmitin. 550w tehoinen, mutta mallia en tiedä, koska muovi on sulanut. Oikealla uusi 400w Calix RE 345. Putkiosa sama, vastuksessa ja varressa eroja. Juu, jäähdytinneste on likaista, huuhdellaan kesällä paremmin...
Jotain oikkarin tynkää siellä on ollut.
Vasemmalla mauton liitinjohto ja oikealla jemmasta löytynyt. Jemma-johto olikin huono, joten loppujen lopuksi kaivoin muovin seasta maajohdon esille ja juotin sille jatkoa. Se tuli moottoriin kiinni. Runko-moottori maajohto löytyi autosta.
Jokainen Calix johtoliitin mitattu ristiin ja rastiin, kaikki olivat ok. Kasattu nippuun ja kaikki toimivat ok.
Olisiko syynä ollut ennen pakkasia tapahtunut konehuoneen (paine)pesu, en kyllä oikein siihenkään usko?
Muita huomioita:
- Slimline mallisessa sisätila lämppärissä ei ole reset-nappeja, tarkastettu sekin.
- Calixin liitoksessa käytetään lukituskappaleita, ja niitä on ainaki kahta erilaista. Mutta kumpikaan ei sovi T-haaraan? T-haara turvattu hienoilla nippuside virityksillä.
- Vanhemmat jatkojohdot (esim sisätilalämmittimille) ovat liitinosasta paksumpia ja muutenkin erilaisia. Niihin ei uudemmat lukituskappaleet myöskään tahdo sopia.
- Viime vuoden syksyn varaosa hankinnoista löytyy Calix lohkolämppäreitä joissa on kiinteä johto puskuriin saakka. Ja se puskuriliitin on suorakulmaisen muotoinen. Näitä 70-luvun helmiä löytyy allekirjoittaneelta, ja osa jopa uusia/käyttämättömiä.