En ole koskaan tutkinut ihan tarkkaan minkälainen venttiilistä Saginavin simpukan sisällä on.
Tuo virtauksen rajoitus kuitenkin inputissa ja sen tarkoitus on rauhoittaa liikkeitä. On tuossa sellainen mokakin mikä on aikanaan maksanut mulle simpukan. Halkes hydraulisesti. Fillarit linkussa ojaan ja poks. Moka on siinä, että simpukassa ei ole varoa vaan ainoastaan pumpussa tuon virtauksen rajoitusventtiilin takana. Kun paine alkaa nousta nopeasti ei takaisinvirtaus varoon riitä.
Tuo klapin häviäminen paineistettuna kuulostaa normaalilta toiminnalta. Ilman painetta suuntaventtiiliä voi keikutella vapaasti laidasta toiseen. Paineistettuna piiristä tulee servo kuten pitääkin. Kun venttiili alkaa aukeamaan antaa se heti vastavoiman yritetylle liikkeelle. Tämä tietysti lepoasennosta kumpaankin suuntaan. Tässä yksi netistä sattumanvaraisesti poimittu selitys.
https://www.4wdmechanix.com/history-...teering-gears/