Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.12.2021, 19:21
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus



Calix RE 345 tuli ostettua, ja se odottaa asennusta. Tänään piti laittaa, mutten ehtinytkään... Calixilla on muuten tuotteelle kolme eri numeroa. Tuo edellä mainittu, "TYP M4S 345" ja "Part no. 2200832". Selkeätä..kö?

Taisi nyt selvitä miksi edellinen moottorilämmitin kyrvähti. Sekä myöhemmin vielä sisätilanlämppärikin...

Puskurista menee johto moot lämmittimelle. Sehän koostuu panssarijohdosta, sekä pienestä maadotusjohdosta. Tämä maajohto oli katkaistu tyvestä, eikä siis ollut kiinni mistään. Tämäkö sitten rikkoi molemmat lämmittimet? En ole niin hyvä 220V sähköissä, kertokaa te...?!?

Tuo johdon katkaisu menee samaan linjaan muiden tämän mopoauton asennuksien kanssa:

- Dieselmoottori ilman vedenerotinta? P-a suodattimena vain kaasari bensa-auton letkujen väliin tuleva suodatin. Se viiden markan muovipurkki. Ei muuten toiminut 15 asteen pakkasessa. Sittemmin laitettu kunnon dieselmoottorin vedenerotin suodatin, vettä saatu talteen useampi desi, liki puoli litraa? Tankki kuitenkin vain 20 litraa.

- Taakse oli vaihdettu uusi takajarrusatula. Ei ollut osattu säätää mäntää, joten laitettu prikkoja väliin! Siellä on kyllä säätöruuvi 4 mm kuusiokoloavaimelle. Samassa oli hukattu käsijarruvivun palautusjousi. Näitä tänään renkattu, kun vaihdoin takajarrupalat.

- Lisäksi joka helvetin paikassa kaikki kiinni nippusiteillä. Pakoputki, jäähdytin, sähköinen p-a siirtopumppu, jne...

Kirottuja olkoon kaikki 15 v asentajat, sekä heidän tumpulat isänsä.

Kuvassa vesivaivoihin jäätynyt lasikuitu pönttö tuotu verstaalle sulamaan.
Vastaa lainaten