Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehtiskä
Kiitos ideoista! Nyt käytetty ilman koppaa ja jonkunlainen sotku saatu aikaiseksi 😅 tänään kun löi käyntiin niin taas tiputti letkun täydeltä öljyä ulos. Nokka-akseli työntää jonkun verran öljyä kanteen mutta tämä lienee normaalia. Keinuvipuakselin pultit kiinni ja kaikki ehjää sen puolesta.
Kokeiltu myös venttiilikopalla josta suora reikä kanteen ilman loiskelevyä tällä tekee myös samaa eli jostain syystä venttiilikoppa täyttyy öljystä 🤔
Painotan vielä että kone ei siis varsinaisesti huohota eli letkun päästä ei juurikaan painetta tunnu. Silloinkin kun öljyä huohottimesta valuu koneen käydessä se ei mitenkään lennä sieltä vaan valuu rauhallisesti. Voisiko kannen paluu öljypohjaan olla tukossa?
|
Mielenkiintoinen tapaus, onkohan kukaan nähnyt tälläistä?
Siis öljynmittatikku pois; ja ei huohota tikunreijästä?
Ja samalla hiljalleen venttiilikoneisto/venttiilikoppa täyttyy öljystä?
Ja tuohon kertomaasi; (yllä olevasta viestistä lainaus) """""Nokka-akseli työntää jonkun verran öljyä kanteen"""""
ei pidä paikkaansa (ainakaan missään minun purkamassa auton moottorissa); OHV moottorissa nokka-akselin kautta voi tulla öljy yläkertaan, mutta yleensä niin päin että nokka-akselin, yleensä? laakerien "ylijäämä-öljy"
Työntötankokone ei voi tehdä tuota, vaikka kannentiiviste on väärä.
Onko kukaan muu palstalainen nähnyt k.o öljyn oksentajaa?
Jos jossain on k.o oireilla oleva nissan td25, niin joku on tehnyt kunnolla töitä, että saanut toimimaan noin?
Toinen vaihtoehto lienee se, että kone korjaantuu itsekseen, ja kukaan ei koskaan tiedä missä k.o kone menee?
Jos osoittautuu, että ongelma on todellinen, niin pitänee pyytää anteeksi, että epäilin trollia tms.