Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT
Kyllä se on tuo alhaalle putoava jännite, mikä sekoittaa kaikki sähköruiskut. Pieniä eroja on, mut jossain 9-11 voltin välille on sekoillut tai lopettaneet toimintansa kaikki mitä on tullut käpisteltyä. Ei vaan jännite riitä enää suuttimien avaamiseen... Toinen mikä tekee jänniä, ennenkuin suuttimet jää avautumatta, on kun pumpun tuotto laskee jännitteen laskiessa, yhtäkin laturivikaista autoa kesti ajaa vielä tasamaalla liki sataa, mutta lopulta pienikin pyyntö kaasusta aiheutti pätkimistä, kaasua höllätessä taas pysyi käynnissä. Oli toki tuota ennen häiriköinyt kaikkea muuta sähkön varassa olevaa... Toinen taas oli, että laturivika tuli esille kun CD-pyöritin sekoili, siitä sitten kaikki joutavat laitteet pois käytöstä että päästiin edes lähelle seutua missä oli ihmisiä ja puhelimessa kenttää soitella apuja, levikkeelle kun pysäköin jättäen käyntiin, niin koneen lämmetessä flektin käynnistyessä sammui lopullisesti.
Tuo tupla-akusto -laturipaketti varmasti parantaa toimintavarmuutta, ja etenkin jos on toinen sähköjärjestelmä varattu enemmän konetta varten ja toinen sitten vinssauksiin yms...
|
Tässä etummainen akku on ainoastaan Vinssien käyttöön. Mulla oli hetken aikaa sellainenkin kokeilu ennen toista laturia että akkujen välissä oli kaksoisakkurele joka kytki etummaisen ja takimmaisen akun irti toisistaan kun jännite tippui alle 12,30v mutta eihän se 140ah rele kestänyt kuin hetken. Tullu myös huomattua et talvella kun kaikki työvalot, lämmityslaite, flektit ym sähköhärpäkkeet päällä niin menee noin 100amp virtaa pelkästään käyttöön ja siihen kun vielä lisäksi vinssiä pyörittelee niin joutuu laturi aikalailla töihin. Tosin enää ei näytä olevan minkäänlaista ongelmaa etteikö latauskapasiteettiä olis tarpeeksi

