Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 23.11.2021, 18:17
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Itse laittaisin perämoottorin läpivetävän hydraulisylinterin, esim. SeaStar Pro.
Sama tilavuus molempiin suuntiin, varren päät akseliin kiinni ja sylinterissä keskellä kiinnitys raidetankoon.
Jaksaa ainakin veneissä rauhoittaa 300 hp perämoottorin käytöstä ja kampeamista.
Läpivetävä sylinteri on hyvä, mutta männänvarsi pitää olla siinä paljon paksumpi, että se kestää sivuttaiskuormat jota siihen tulee. Paksu sylinteri ei kuitenkaan toimi assistina simpukan kautta, koska simpukan pienet kanavat eivät päästä tarpeeksi öljyä läpi että ohjaus olisi riittävän nopea. Tuo ongelma voidaan puolestaan kiertää vaihtamalla isompaan pumppuun ja ulkoiseen control valveen. Tuolta löytyy paljon asiaa aiheesta: https://www.pirate4x4.com/threads/th...nship.2183906/ . Liitteenä vielä kuva läpivetävästä sylinteristä johon tuli toimintahäiriö toissa viikonloppuna.

Nyt kun Tomcatissa on aika pienet renkaat ja ohjaus on kestänyt ilman sylinteriä, niin lähtisin siitä että helpoin ja halvin tapa on hankkia tälläinen "tavallinen" sylinteri. Ja nyt kun aloin miettimään, niin minulla saattaa olla yksi 1,5" sylinteri ylimääräisenä 8" liikevaralla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1004.jpg‎
Views:	383
Size:	490,6 Kt
ID:	100800  
Vastaa lainaten