Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke
"Sähköauton toimintamatka romahti talvella, ostaja halusi rahat takaisin".
"Ostajan mukaan myyjä arvioi, että toimintamatka lyhenee 10–15 prosenttia talvella. Myyjä kiisti tämän väitteen.
Todellisuudessa talvella toimintamatka romahti ostajan mukaan jopa 50 prosenttiin ilmoitetusta."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/s...nt=ohjausboksi
|
Itellä ainakin huoltoautotyylin Hiluxissa ihan muhkea kulutus talvella, joskin lämpöä pukkaa hyvin myös. Ekoissa Nissan Leafeissa 24 kilowattitunnin akku, nyt on isompi 62. Tehoa papereissa niin paljon, et vois naapureille antaa ylimääräset. Peräkoukkuasioiden kehittely edennyt aika laiskasti.
Akun on syytä riittää enemmän kuin tarve koska välilatailu ei tunnu kilpailukykyiseltä ratkaisulta. Yleensä jos dieselautolla lähden kauemmaksi, huolehdin riittävästä polttoainemäärästä. Kaikista pisimpien matkojen ajajat voivat toistaiseksi ajaa muilla vehkeillä. Sähkövehje olisi kätevä ostosreissussa kaupunkiin.