Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90
Mistähän sitä lähtis tutkimaan onkelmaa kun Pajero joskus ei läheskään aina, niin rupiaa kovemmissa vedätyksissä nykimään. Kärryn kanssa tekee herkemmin. Molemmat Pa putket on vaihdettu kumisiin auton alla. Ainut että se laippa mikä on tankissa kiinni mistä lähtee pätkät metalliputkea niin voiko se vika olla siinä. Ahtopaineet kyllä pysyy, aluksi aattelin että hukkaportti aukee miten sattuu tai ylipaine venttiili imusarjassa valskaa, mutta se on tulpattu. Pumpulle ja suuttimille ei oo mitään tehty minun aikana.
|
Jos kyse on gen1 tai gen2 vehkeestä, nii itellä oli sieltä laipan sisäpuolelta mätiny ihan pilalle ne putket, nii se sitte hori sieltä ilmaa. myös tarkastamisen arvoinen on tietenki polttoaine suodatin ja se sen jalka. Joskus on joltain alkanu se ilmauspumpun tiiviste vuotamaan ja sieltä imeny ilmaa. Kirkas letku sen viimosen pätkän siinä ennen pumppua paljastaa jos menee kuplia. Jos en väärin muista niin ainakin gen 1 pumpussa on sitten vielä joku sihti siellä pumpun imupuolella ja se voi olla tukossa, niin se ei välttämättä virtaa urku auki tarpeeksi. Näillä jos ei selviä, niin sitten voi olla vielä pumpun pääakseli semmonen, että vuotaa sieltä ilmaa, mutta sille ei taida olla mitään helppoa korjausta.
ite korjasin oman uudella laipalla, kun niitä silloin vielä halvalla sai ja sitten ostin varaosaliikkeestä kovaa muovista polttoaineelle tarkoitettua putkea ja vedin sillä linjat ja vaihdoin veneen suodatinjalan motonetistä. Toki orkkiksiaki jalkoja saa vielä jos se on rikki. Oletan että tämä on diesel, Bensahan voi sitte nykiä miljoonasta eri syystä.