Makuasioita toki, akseliväli ja painonjakauma vaikuttaa paljon siihen miten auto käyttäytyy palalukko persauksessa. On tietysti aina vähän kulmikkaampi kuin kitka tai torsen, mutta ainakin isommassa autossa mielestäni toimii oikein mallikkaasti eikä palalukon ja kitkan eroa kummemmin edes huomaa normiajossa.
Sekä torsen että hyvin toimiva kitkalukko on kadulla todellakin ihan riittävät; kitkaperät oli molemmissa Omegoissa aikanaan, ja verrattuna avoimella perällä olevaan Volvo 242:een ja erittäin kuluneella kitkalla olevaan XJ Cherokeehen Omegat oli liukkaalla ihan omaa luokkaansa avoimeen ja käytännössä avoimeen perään verrattuna. Molemmilla Omegoilla pääsi talvella jyrkästäkin mäestä varsin kivuttomasti liikkeelle vaikka toisen renkaan alla oli kuivaa ja toisen alla lunta/ jäätä