Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #1715  
Vanha 15.08.2021, 21:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
Pitää siis välttää upotuksia. Harmillisesti rupesin tätä pähkäilemään viikko sen jälkeen kun olin saanut laatikon autoon paikalleen, se pari kuukautta oli tossa pöydällä levällään. ��*♂️Noh, onpahan syy välttää pahimmat lätäköt, tuskin tuolla muutenkaan kovin syvään veteen kannattaa mennä kun on tuota elektroniikkaa sen verran runsaasti.
Suunnilleen etuvalojen alareunaa myöten voi ajaa, mutta jos on pitkiä upotuksia niin loota voi silloin imeä vettä sisään. Ei se heti sitä imaise, olen useitakin kertoja ajanut eikä ongelmaa. Ei tämä tietenkään mikään kahdella sähköjohdolla toimiva mekaanin dieselvekotin ole, mutta kaikki oleelliset liittimet on suojattu. Herkimmät paikat on nimenomaan ilmanotto, lootan huohotus ja virranjakaja.

Lainaus:
Lieneekö tuohon dana 30 etuakseliin väliä minkä valmistajan vetonivelen siihen tilaa, onko hyviä/huonoja kokemuksia? Esim. Pascal merkkinen nivel 27e vs. Maxgear 55e
Ainoa oikeasti hyvä on aluperäinen Spicer, on se sitten CV- nivelellinen vetari tai ristikollisen vetarin ristikko.. halvemmat on laadultaan ihan mitä sattuu, pahimmillaan hajoaa todella helposti ja tuurilla kestää kelvollisesti. Toki mielummin rikkoo CV- nivelen tai ristikon, kuin että vetari kestää ja rikkoo välityksen.
Tuossa on vanhahko kuva, rinnakkain HP D30 4.88 välitys ja Ford 8.8 4.88 välitys. Kuten kuvasta näkyy, D30:n välitys ei ole ainakaan ylijäreä

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten