Kone tosiaan vakio 2lt.
Moottorin ollessa käynnissä, kun ottaa öljytikun pois, tulee öljytikun putkesta pisaroina öljyä, roiskuen paineella. -> ylimääräistä painetta öljytilassa.
Puristuspaineet on katsottu
kylmästä moottorista, sylinterit 1-4: 25, 24, 24, 28 baria. Korjausopas antaa
lämpimälle moottorille tavoitteeksi 30 baria ja minimiksi 20 baria ja korkeintaan 5 baria eroa sylkkyjen välillä. Ei kehdannut enää käyttää lämpimäksi, kun oli jo turbo irti ja auto sisällä.
Pakosarjan kun otin irti, niin 1-3 sylinterien pakokanavat oli kosteita, 4 kuiva.
Kysymys viisaammille: Männänrenkaat tai kansi paskana

? Vai voiko olla että esim. venttiilivarren tiivisteet vuotaa ja ne vaihtamalla saattaisi selvitä

?
Ne on kyl vaihdettu n. 2 vuotta sitten, mutta kone ei ole montaa kertaa sen jälkeen käynyt -> kovettuneet? En muista ovatko nuo venttiilin tiivisteet OEM vai aftermarket osia.
Moottori rakennettiin kokonaan uudestaan tuolloin 2 v sitten ja kaikki osat mitattiin ja varmistettiin, että ovat vielä speksien mukaiset. Ja muutoinkin kaikki tehtiin korjausoppaan ohjeiden mukaan. Kansi myös hiottiin ja tarkastettiin. Männät ja renkaat on uudet.