Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 12.08.2021, 14:18
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

2L-T "huohotus"


Kone tosiaan vakio 2lt.

Moottorin ollessa käynnissä, kun ottaa öljytikun pois, tulee öljytikun putkesta pisaroina öljyä, roiskuen paineella. -> ylimääräistä painetta öljytilassa.

Puristuspaineet on katsottu kylmästä moottorista, sylinterit 1-4: 25, 24, 24, 28 baria. Korjausopas antaa lämpimälle moottorille tavoitteeksi 30 baria ja minimiksi 20 baria ja korkeintaan 5 baria eroa sylkkyjen välillä. Ei kehdannut enää käyttää lämpimäksi, kun oli jo turbo irti ja auto sisällä.

Pakosarjan kun otin irti, niin 1-3 sylinterien pakokanavat oli kosteita, 4 kuiva.

Kysymys viisaammille: Männänrenkaat tai kansi paskana? Vai voiko olla että esim. venttiilivarren tiivisteet vuotaa ja ne vaihtamalla saattaisi selvitä?

Ne on kyl vaihdettu n. 2 vuotta sitten, mutta kone ei ole montaa kertaa sen jälkeen käynyt -> kovettuneet? En muista ovatko nuo venttiilin tiivisteet OEM vai aftermarket osia.

Moottori rakennettiin kokonaan uudestaan tuolloin 2 v sitten ja kaikki osat mitattiin ja varmistettiin, että ovat vielä speksien mukaiset. Ja muutoinkin kaikki tehtiin korjausoppaan ohjeiden mukaan. Kansi myös hiottiin ja tarkastettiin. Männät ja renkaat on uudet.
Vastaa lainaten