Varret sai siis maalia päälle ja putsatut kumit.
Seuraavaksi moottori. Varsi loksahti varsin tiukan oloisesti paikalleen moottoriin, eli saatta olla vielä pusla kunnossa.
Auton omaan maakaapeliin oli vaihettu joskus kenkä ja kuorta teurastettu. Hommasin toisen orkkiskuntosen. Se oli aika kulahtanu, niin piti keksiä jotain.
Hankin perus ruuvattavan kengän, jota hiukan modasin. Teurastin orkkiskengän ja hioin sen mahtumaan uuden kengän sisälle. Ruuvit korvasin pidätinruuveilla joiden kolot tinasin umpeen. Sorvasin päätyyn alumiinista tulpan ja sulattelin tinaa kengän sisälle. Sen jälkeen hioin kengän tasaseks. Lopuks pinnoitin modaukset koritinan pohjusteella.
Samalla tein uusiks akkujen välikaapelin. Uus kaapeli, juotetut kengät, uus halkastu kurkkuputki, putsatutut ja hiukka liimatut suojakumit ja uudet teipit. Liimasin myös orkkis vaahtomuovipehmusteen leveällä sähköteipillä uuden kurkkuputken päälle. Toinen kumi oli ratkennu, mutta Locktiten 406 pikaliima sen korjas ja kestää repiä. Kuvaamisen jälkeen vaihdoin toisen teipin valkoseks, kuten orkkiksessa.
Palastelin myös vinssin ja pistin rungon jatkot yms. maalarille. Vapautinvipu oli vinssissä ruostunu jumiin ja nuppi ruostunu yläasentoon jumiin. Lämmöllä se purkautu ja Tanskasta jouset.comista tilailin pari eri jousta tilalle. Toinen oli sopiva. Vanhakin löyty vivun sisältä myöhemmin, mutta siitä ei enää iloa ollu.
Rullakidan pultit oli kadonnu vuosien varrella johonki. Hankin vanhemman mallin pultit ja niitä piti hiukan lyhentää. Samaten rullien sisäholkit. Sen jälkeen vinssin osat sun muut meni sinkkiin.
Tässä onki sitte näillänäkymin viimene keltapassivoitu erä.
Imupönttö vaati kans hiukan huomiota.
Samaten imuletku sai putsauksen.
Osia paikalleen. Ilmanputsaripöntön huomasin paikalleenlaiton jälkeen vääräksi. Oli epähuomiossa vanhan mallin pönttö saanu ehostukset. Oikea pytty on pulverimaalauksessa ja vaihdan, kunhan valmistuu. Akkutelineetki pääs paikalleen.
Aurinko kun alko lämmittämään, niin maalailin maskin osia. Ensiksi itse maski. Toyota-teksti vaati kolmen yrityksen ja hiukan pensselöintiä, ennen ku onnistu. Diesel-merkki on uus ja sen kiinnike pulveroitu.
Ajovalon kehyksistä piti saada äveriäämpien maiden kromit piiloon. Molemmat vaati vähä paikkausta. Toiseen istu ötökkä ja toisesta lähti maalia teipin mukana.
Hanskalokero oli kans hiukka kulahtanu. Nukkaamo ei halunnu tehä uutta nukkausta, koska on niin hankala, joten ebaysta halvin nukkaussetti ja tein sen itte. Ei täydellinen, mutta ihan kelvollinen.
Lampunpesurin letkut sai myös ehostuksen hammasharjalla ja mömmöillä.
Talvivaruste paikalleen. Kauhea työ tuonki kans ja aivan piiloon jää.
Paisari oli ikävästi kellastunu. Piti koittaa se saada lähemmäs samaa väriä muiden pyttyjen kans. Youtubesta tuttu Retrobright kokeiluun. Vetyperoksidissa vuorokaus uv-valossa ja päivä auringossa ja lopputulos valkoisempi. Korkki ei tullu tarpeeks valkoseks, joten päädyin tilaamaan uuden jonkun 40-sarjalaisen korkin, joka kuvissa näyttää oikeanlaiselta. Ongelmahan on se, että lasinpesurin pytyn saa uuden kokonaan, lampunpesuriin saa korkin muttei pyttyä ja paisaria saa pytyn muttei korkkia. Tai no se 40-sarjalaisen korkki ehkä käy. Eli harmonian vuoks joutuu käyttämään vanhoja pyttyjä uusilla korkeilla.
Sitten saikin jo konepellin nostaa paikalleen.
Uusiin valopaketteihin putsatut orkkiskumit. Auton mukana tuli vaan pitkiin orkkiskumit. Lyhkäsiin yks tuli käytettyjen umpioiden mukana ja toinen löyty vahingossa varastosta. Ja ne paikalleen. Uusien umpioiden mukana tuli uuet adapterit pitkien polttimoille.
Konepellin lukko, tikku uusine klipsuineen paikalleen. Ja akun välikaapeli kans.
Alkaa oikeasti loppusuora häämöttämään.