Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 20.04.2021, 12:39
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

On pumppu omalla hihnalla. Jakopään hihnanvaihtoväli 90 tkm ja pumpun hihnan 60 tkm. Itse kyllä päästelin pumpun hihnalla sen jakohihnan vaihtovälin eikä hypännyt.

Hyvää T4 Transporteria ei parilla tonnilla löydy. Varsinkin ne parhaat 2,5 TDi:t on hinnoissaan.

Transitista ei ole kokemusta kuin 2,2 koneella olevasta. Kone itsessään kestävä (jakopää ketjulla), ruoste vaivaa koria altapäin. Alkupään malleissa tyyppivikana suutinten kiinnitysten löystyminen. Matka-ajossa menee alle 8, ehkä jopa likemmäs 7 kun pihistelee.

Sama 2,2 kone on myös Peugeot Boxerin/Citroen Jumperin pellin alla 2006 eteenpäin. Semmoisella puolipitkällä tuli päästeltyä rapiat 200 tkm. Käsijarru surkea viritelmä (rumpu levyn sisällä). Sitä ei sitten saa testata leimalla rullilla, pahimmassa tapauksesssa lähtee kengät irti ja napa poikki. Kaikki konttorit ei tosin tuota usko ja kerran sain konttorin piikkiin uudet jarruosat kun nappasi kiinni ja repi kenkien kiinnitystapit kilpien läpi ja rummut paskaksi. Suuttimet löystyi tuostakin, alkoi kuulua tikitys vedätyksessä ja paheni hiljalleen kunnes pompasi pari suutinta irti. Pohjaprikat, kiinnityspultit, pari suutinputkea ja paluulinja uusiksi. Muuten ei mitään isompaa vikaa, normaaleilla nivelten ja jarrupalojen vaihdolla meni. Hyvä oli ajaa ja hytti lämpeni nopsaan jopa ilman lisälämmittimen käyttöä. Tämäkin yksilö happani pohjasta käsin, kulutus alle 8 reippaasti ajaen ja 11 parin tonnin traileri perässä.
Vastaa lainaten